понеделник, 9 март 2015 г.

За просяка, топлещ сух хляб в кръчмарска вентилация

         Назаем от Фуйсбук - профила на Кристиян КалчевМинавайки покрай централен софийски ресторант-пицария, виждам просяк с торбичка. Колкото повече приближавам толкова по-ясна ми става картинката. Първо си помислих, че се топли на вентилацията, която издухва топъл въздух и пара. И това си го мислех, докато не ми се наложи да мина на метър от просяка. Тогава картинката ме шокира... Човекът беше извадил от близкия контейнер стар хляб и стоеше до вентилацията , не за да се топли, а да напоява с парата хляба, който беше изсъхнал. Попитах го "Какво правиш тук, чичо ?" , а той ми отговаря: "Нищо лошо няма да направя. Само да си стопля хляба и да ми мирише хубаво. Може ли да остана?" Казах му, че не съм собственик, но ако зависи от мен - няма никакъв проблем. Попитах го "Дали иска да му купя нещо за вечеря?", а отговорът му ме остави с буца в гърлото: " "Как така ще ми купуваш нещо, господине? Аз не съм направил нищо за теб. А който не работи - не трябва да яде!"... И така  скъпи приятели... Изводът, който сам направих за себе си, е че просяците в нашата мила Родина са хора с повече морал от много други, които претендират за това.

Няма коментари:

Публикуване на коментар