вторник, 24 март 2015 г.

На изложба в Силистра професионален фотограф представи живопис

             Вчера фотограф художникът Илия Иванов подреди в една от залите на регионалната библиотека в Силистра своята втора самостоятелна изложба с живописни творби под надслов. Авторът представя на почитатели и приятели свои платна със специфично излъчване, в които се откроява усещането за красота, видяна по  различен начин. „Не се приемам за художник, още по малко за утвърден; моето основно амплоа си остава фотографията, но допирът ми с четката и багрите, както и топлината на тоновете ми действат като релакс”, споделя Илия. Тези и други свои мисли той споделя днес в интервю с    Милен Милушев в броя на в. "Силистренска трибуна". 
            В резюме там научаваме: "Вече 30-35 години съм фотограф, от които професионален съм в 25 от тях. Реших да представя живописни платна, общо 35 на брой. Това е втората моя самостоятелна изложба. Първата беше преди две години в Художествената галерия. Считам себе си за фотограф художник. Смятам, че в момента фотографията е едно съвременно модерно осмо изкуство, както някои казват, макар аз да считам все още, че това е седмо изкуство, защото то препокрива голяма част от живопистта, изобразителното изкуство и графиката. Колкото да им е криво на някои художници  бих могъл да кажа, че, за да си художник, преди това трябва да си изключително добър  фотограф. Основател и собственик съм на първата в града частна школа по фотография в Силистра. Вече пета година няма пропуск в набирането на деца и трябва със задоволство да кажа, че в града ни има изключително надарени хора, много даровити българи, които имат много живо око. Особено сред младото поколение, има младежи, които са изключително живи. Живял съм и съм работил в Париж, имал съм контакти с парижки художници, правил съм немалко свои експозиции. Представих мои художествени фотографии на Монмартър."
    
                                                         

Няма коментари:

Публикуване на коментар