сряда, 13 януари 2016 г.

Психоложка от Силистра с практика в София: За 10-те табута в офиса

Назаем от http://www.bgonair.bg/
В офис атмосферата всеки от нас търси златната среда между правилата и нормите и нашия личен комфорт. Как да преодолеем табутата в офиса, като същевременно запазим личния си почерк и себеизразяване разказва в студиото на предаването "Десет" Антонина Кардашева, психолог и бизнес консултант, родом от Силистра, но с практика в Соф5я през последните години, автор на няколко книги. Тя разказва за проблемите, свързани с микроклимата в офиса и възможностите да ги преодолеем.
1. Неподходящ дрескод - било то домашно облекло, тениски с принтове като "My boss sucks!" или "I need more money!", ултра тънки и стегнати дънки; всякакви бляскави дрехи; рокли с дълбоко деколте - все неподходящи за работната атмосфера.
2. Фамилиарно отношение с клиенти на фирмата, организацията, офиса.
3. Нерегламентирани отношения с клиенти, бенефициенти, които могат да провокират корупционен риск и корупционно поведение.
4. Нарушаване на фирмени тайни и изнасяне на конфиденциална информация с цел финансово облагодетелстване.
5. Неспазване на йерархичното отношение – неподходящо е да се влиза в кабинета на мениджъра без знанието на прекия ръководител, защото би могло да бъде разчетено като признак на нелоялност.
6. „Болна организация“ и нейните психопатологични прояви: - Нарцистичен ръководител; - Макиевиализъм - манипулация - поддържане на страх у служителите с цел подчиняване – много мениджъри приемат този стил на управление, но не осъзнават, че в състояние на страх служителите не са продуктивни; - Служителите не намират смисъл и удовлетворение от участие в организацията и това води до нарушение при адаптационните процеси, разстройства на възприятията и представите, мисленето, интелекта, паметта, волята, емоциите, съзнанието.
7. Нарушена или неефективна комуникация – влошава колегиалните взаимоотношения, отразява се на ефективността на работния процес, липса на етика, обиди, злепоставяне и обиди насочени към личността на служителя.
8. Прекомерен стрес и наличие на Синдром „Бърн аут“ – намалява креативността и продуктивността, застрашава психичното здраве на служителите.
9. Приоритизиране на некомпетентни служители – „Проклятието на Питър“, „Ефект на стъкления таван“, „Ефект на стъкления асансьор“.
10. Клюки – организирана общност с цел да се създаде интрига и да се навреди на някого. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар