http://webstage.bg/
Разгледайте профилите на ползователи в социалните мрежи, в които
фотоалбума "Малко за мен" съдържа около 300 снимки. Прочете туитването на
някой, който пише така, както и снима в инстаграм без смисъл, идея, нищо. И
тогава ще разберете, че проблемът развълнувал журналиста Джоел Щайн /42
г./ е поактуален от всякога.
Той прави това, което са правили всички възрастни в историята на
човечеството разобличава помладите ленивите, егоистичните и
повърхностните. И като един по-сериозен възрастен, прилага съответни
доказателства, изследвания и статистики, цитирайки авторитетни учени.

Оказва се, че бедните са по-нарцистични, материалистични и зависими от
технологиите, отколкото богатите. Те са -опасното поколение от времето
на т.н. бейби бум. Не затова, че искат да се доберат до властта, а защото
растат без нея.
Индустриалната революция направи индивида посилен той има възможност
да пътува от град на град, да създава свой бизнес. Информационната
революция само ускори процеса на еманципация и предостави на човека
технологии, с чиято помощ той може да се опълчи на големите организации
блогъри срещу вестници, YouTubeрежисьори против холивудските студия,
хакери против индустрии и корпорации, терористикамикадзета срещу цели
правителства.
Поколението АзАзАз фиксира всяка своя крачка и уведомява за това в
социалните мрежи, add-ва се, share-ва се, log-ва се, attach-ва местоположение,
генетични данни дори. При това, в сравнение с предишните поколения, това
проявява много по-слаба гражданска активност и рядко взима участие в
политическия живот.
Независимо от увереността в светлото си бъдеще, новото поколение разтяга
жизнения етап между подрастващата възраст и пълнолетието. Идеята за
подрастващите е създадена през 1920 г., когато незначителен процент от
децата посещават средно училище /данни за САЩ/. Повечето от техните
социални атракции се случват докато са с по-възрастните от семейството или
на работното им място.
Днес мобилните телефони позволяват на децата да се социализират
ежеминутно.
По статистика те си разменят около 88 смс дневно и живеят под
постоянното влияние на своите приятели. "Историята не познава хора, които
са пораснали единствено общувайки си с връстници. За да се развиеш,
нужни са ти по-възрастни", споделя професор Марк Баурлейн от Emory
University.
Поколението Милениум общува със света посредством екран. Дори когато са
един с друг, те продължават да си пишат съобщения по телефона. 70% от тях
си проверяват телефона на всеки час, а мнозина изпитват синдрома на
лъжливата вибрация в чантата или джоба си.
Постоянната нужда от доза допамин /кой ми е харесал поста във ФБ/ понижава
креативността.
По данни на Тестовете Торанс, креативността на младежите е
нараствала от средата на 60-те до средата на 80-те години. После запада и
рязко се срива през 1998. Нараства обаче, нуждата от одобрение, желанието
на младите да заинтригуват останалите хора. Навярно това е свързано и с
ръста на нарцисизъм и непохватната комуникация "лице в лице".
Поколението Милениум е наистина впечатляващо с умението да превръща
своята личност в бранд, с огромни тълпи последователи и приятели. Тук
позитивността и увереността им работят „на ура!". Ако си прилежно активен в
Instagram, YouTube, Twitter и Facebook ти се превръщаш в микро звезда.
Съвременните млади хора са израснали в реалити шоу, което всъщност е
документален филм за нарцисизма. Те са подготвени за този жанр.
Какво друго се промени подобно на Прометей, Интернет демократизира
обществото и снабди болшинството от това поколение с информация и
възможности, някога достъпни единствено на добре обезпечените люде.
Повечето младежи не уважават съвременната власт, затова и не са възмутени
от нея. И тъкмо това ги прави първото неразбунтувано младо поколение.
"Родителите не разбират" това е остаряло клише. Президентът на MTV
Стивън Фридмън, който преди казваше, че това е територия свободна от
родители, днес кани такива почти във всяко шоу на телевизията. И споделя, че
според техни изследвания съвременната младеж делегира своето супер его на
родителите си. Дори когато става дума за взимане на просто решение
аудиторията се обръща за съвет към мама и татко. И наистина, трудно е да
ненавиждаш родителите си, когато те също слушат рап.
Психолозите са съгласни за едно нещо младото поколение е пълно с мили
хора. Те са склонни да приемат различията и различните във всяко едно
отношение. Може би и затова не са такива бунтари. Те оспорват
традиционното и търсят нови начини за решение на въпросите.
Те са настойчиви и оптимисти.
Прагматични идеалисти, които ползват
системата повече мислители, по-малко мечтатели. При тях няма лидери,
затова и демонстрациите на Тахрир и Occupy Wall Street нямаха шанса за онзи
успех, какъвто са имали предшестващите ги революции. Болшинството от тях
се нуждаят от постоянно одобрение и са прехласнати по знаменитостите, но
без да ги идеализират.
Те не ходят в църкви, защото не желаят да се идентифицират с големите
институции.
Всеки трети на възраст до 30 години, а това е най-високият процент в историята, не е религиозен.
Новият опит е по-важен за тях от материалните неща. Те са спокойни,
сдържани и не много страстни. Информирани, но неактивни. Те са "за" бизнеса.
Обичат телефона си, но ненавиждат да разговарят по него.
Те са не само найголямото поколение, което е известно на човечеството, но и
навярно последната голяма социална група, за която може да се правят
обобщения. Още сега, вътре в тях се зараждат автономни микро поколения.
Имам данни за това, че Поколението Милениум са лениви и нарцистични. Но
величието на едно поколение се определя не от данните, а от това, как се
справя с предизвикателствата, които се изпречат на пътя му.
Няма коментари:
Публикуване на коментар