![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4bFmA3jw0BSJA6Abl-i3_Yes4KoLljtQ7UyXMI8umI1n2t6qZS08eHfuyuLEhkDmtTz7ETTMvUims_KdshZk9NtcmMcOiAzTEr74woTqFVX5_oYQ2yRHpb_6IhtA0Ker-_IzhkmnM1mA/s400/86970499_2871385059550707_4367993860429709312_o.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjwoUVG9AzMw4-zpTfAbI_p9X5VPFB8DRc25dw4pjsGhfdH9ud0RR1Wv1i9zyPf3k3x18ZOFS_xXAXUMgZnn9xd8BrdZB6vsoH9i7FPibGb0JU0uWwOdy273E6MA4ZZBj_hrZqMhnZeNxg/s320/85118132_2653792288022873_8850808968528789504_o.jpg)
Своя списък с героични
образи – сред тях са Васил Левски, Г. С. Раковски и Стефан Караджа, той започва
с малка публикация във в. „Работник“ с акцент – въстаници – посегнали на живота
си (сред
тях е вписан младият и образован революционер Ангел Кънчев). Разбира се, непроумявайки
модерните идеи на Запада в края на 19 в., той залага на стари схеми, подобно на
представяне на църковните светци (корелацията
„жития – биографии“).
В името на изграждане на плътни образи чрез средствата на очерка в стил „Любен Каравелов“.
Ярък резултат – „Записките по българските въстания“, биографиите на Васил
Левски и на Христо Ботев.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7-PfAW6tGahm_WdWMF5n1JZr6hg4UBUQYpS1cdGWPNcsP9PFIjx1MKs8SaDVCvqeMubZW8-Jed9ot-r_l6x6cHK2Jt803ou5PP81DwHNlu_Migp0H8IqTM7QvGibYy7n2BDu8oHdFioQ/s320/87024938_2871376862884860_6228840273087037440_o.jpg)
„Не е достатъчна само
политическа свобода“, твърди доц. Вълчев. Има осъзнаване, че развитието на
обществото е резултат от непрекъсната борба. По тази причина и днес имаме нужда
да излизаме от „капаните на своето време“, но преди това трябва да ги
проумяваме. „Живеем в хаос, който ражда нервност и омраза“, твърди гостът, преподаващ
история, философия и културология.
Той смята, че добрата образователна система е
в основата на новото ни…Възраждане, и по тази причина ролята на учителя пак
трябва да стане централна. Наскоро учителският синдикат при „Подкрепа“ изведе извода, че в Закона за
образованието трябва в центъра да бъде учителят, а не както е отредил преди 4
години – в основата да бъде ученикът.
Мотивите: образованите хора ще генерират друг тип поколения.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhvwQuxTy28ByzObrXV1YV2yJsZlShXRHYq6UhL3qeDC3dAznWm-1tZA49YbgIEYjySmeu2fnQNKjQM8H9Mb-P8_evLs-CtIHBwfnEoLzfpwDuJ3j00fSXly9hEHNXkwlersrNd-1yhXUw/s1600/85118132_2653792288022873_8850808968528789504_o+%25281%2529.jpg)
Връщайки се на темата
за Васил Левски – доц. Вълчев смята, че той е най-завършеният политик на
България: прозорлив – разочарова се от четническата тактика за освобождение на
България и създава Вътрешната революционна организация – политически субект –
партньор – мощен политически фактор; умеещ да прави допустими компромиси в
отношенията БРЦК – ВРО. И въпреки това – не трябва да се съизмерваме с него и
не бива да го превръщаме в легитимация на днешното политическо безсилие, макар
че портретът му виси на стената в кабинетите на почти всички хора, които
управляват от името на народа.
И за финал, на брифинг
пред журналисти университетският преподавател заяви: „Трябва да проумеем, че в пантеона на нашето Възраждане са хора, изтъкани
от плът и кръв, от тревоги, от надежди, от упование, от униние от време
навреме, но
това са хора, които се борят за бъдещето на България“.
Няма коментари:
Публикуване на коментар