сряда, 12 февруари 2020 г.

Силистренка родом - дизайнер в италианска автомобилна компания


Тереза Николова (дъщеря е на познатите в града Диана Бебенова-Неиколова и Кольо Николов) работи в Italdesign – едно от най-известните дизайнерски студия в автомобилния свят.

В специално интервю на Пламен Николов за сайта Вести.бг българката с русенско-силистренска жилка казва: Силистра е моят роден град, там съм родена и живяла до 13-годишна възраст. След основното си образование ме приеха в английската гимназия  „Гео Милев” в Русе, това беше и голямото ми желание – да уча чужди езици и литература. Така се преместих да уча в Русе при баба и дядо, родителите на майка ми, която е русенка. Така че от самото начало моята история е „номадска”. В английската гимназия започнах да се занимавам с рисуване, посещавайки различни курсове. В 11-и клас бях сигурна, че искам да следвам дизайн и започнах да подготвям портфолиото си. Първоначално се бях ориентирала към университети в Англия. Тогава обаче ми попадна информация за Istituto Europeo di Design. Останах впечатлена от практическия им подход и пряка връзка с бизнеса, и затова подадох документи там. Избрах специалност графичен дизайн в Милано, където преподаването е както на италиански, така и на английски. Допълнително участвах и в конкурс за стипендия, който спечелих, и това се оказа решаващо за окончателния ми избор“.

По-нататък става ясно, че повишава квалификацията си с допълнителен курс в IED в гр. Торино, където е от 4,5 години (в 3 от тях работи за компанията за автомобилен и транспортен дизайн „Италдизайн Джуджаро”). И продължава с разказа си: „Намирам настоящото си поприще за обогатяващо и разнообразно, но не изключвам възможността един ден да премина към друг вид дизайн, ако това се окаже по-перспективно. За разлика от повечето автомобилни дизайнери, които са обсебени от колите, аз не изпитвам особенo влечение към тях. Може би това е и причината да подхождам с „чисто” съзнание към дизайнерските задачи и да предлагам нестандартни идеи. Също така вярвам в добре свършената работа. За мен е важно не толкова какво правя, а КАК го правя. Подходът, отношението, стилът – това е ключът.

Формулата на успеха е човек да не се стреми към успеха сам по себе си, а да има по-висока и вдъхновяваща цял. За мен това е желанието за учене и развитие не в само професионално отношение, но и в живота като цяло. Ето защо от години се занимавам с йога, а от 2018 г. и с въздушна йога, за която се надявам скоро да придобия сертификат за преподаване. Създадох и свой Инстаграм профил @antigraviter, чрез който популяризирам тази слабо позната дисциплина. Вярвам, че всеки човек трябва да намери своето „магическо” занимание, чрез което да преоткрива себе си и да се освобождава от собствените си дефиниции, които са истинската пречка пред успеха“.
Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин
@

Няма коментари:

Публикуване на коментар