В този смисъл походът „По стъпките на Бедреддин” (б.а. - Махмуд Бедреддин бен Исмаил бен Абдулазис Симави, османски юрист и суфистки шейх (според Уикипедия), придобил широка популярност с проповедите си, заемал високи постове при претендента за османския трон Муса Челеби) е много интересен. През 1416 година той сам организира неуспешни бунтове срещу султан Мехмед I, опитвайки се да вземе властта, за което е съден и обесен в Сяр. По тази причина походът е полезна форма за общуване между цивилизациите, религиите и културите. С яснотата, че обществото ни не е създадено да живее в постоянен конфликт, но най-жестокият е религиозният. Дори и в рамките на една религия. Например, има от 74 до 89 разновидности на исляма. Актуална е темата и за разкола между Католическата и Източноправославната църкви през 867 г., а окончателната схизма настъпва през 1204 г. с предателското разграбване на Константинопол от кръстоносците. „Има отлив от изучаването на специалност „история” в СУ „Св. Климент Охридски”, като само 8 души са я записали като първо желание миналата година”, заяви проф. Матанов. Това означавало, че младите хора у нас вече са без реално отношение към историята. Коментарът на присъстващите е, че в настоящата българска история липсва българският герой, който да е образец за подражание от страна на подрастващите. Походът стартира в понеделник сутринта от Градската художествена галерия, отново с лекция на проф. д-р Христо Матанов, след което се заминава за Дулово, Окорш, Свещари, Исперих и Разград. Финалът е в джамията "Макбул Ибрахим паша джамии", след което е разборът на проявата.
неделя, 4 ноември 2012 г.
В българската история липсва образец за подрастващите
В този смисъл походът „По стъпките на Бедреддин” (б.а. - Махмуд Бедреддин бен Исмаил бен Абдулазис Симави, османски юрист и суфистки шейх (според Уикипедия), придобил широка популярност с проповедите си, заемал високи постове при претендента за османския трон Муса Челеби) е много интересен. През 1416 година той сам организира неуспешни бунтове срещу султан Мехмед I, опитвайки се да вземе властта, за което е съден и обесен в Сяр. По тази причина походът е полезна форма за общуване между цивилизациите, религиите и културите. С яснотата, че обществото ни не е създадено да живее в постоянен конфликт, но най-жестокият е религиозният. Дори и в рамките на една религия. Например, има от 74 до 89 разновидности на исляма. Актуална е темата и за разкола между Католическата и Източноправославната църкви през 867 г., а окончателната схизма настъпва през 1204 г. с предателското разграбване на Константинопол от кръстоносците. „Има отлив от изучаването на специалност „история” в СУ „Св. Климент Охридски”, като само 8 души са я записали като първо желание миналата година”, заяви проф. Матанов. Това означавало, че младите хора у нас вече са без реално отношение към историята. Коментарът на присъстващите е, че в настоящата българска история липсва българският герой, който да е образец за подражание от страна на подрастващите. Походът стартира в понеделник сутринта от Градската художествена галерия, отново с лекция на проф. д-р Христо Матанов, след което се заминава за Дулово, Окорш, Свещари, Исперих и Разград. Финалът е в джамията "Макбул Ибрахим паша джамии", след което е разборът на проявата.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар