понеделник, 17 октомври 2022 г.

Краси Георгиева от Фондация „Съпричастие“: Срещата с децата от ДГ „Ян Бибиян – Силистра ми донесе удовлетворение и радост

Силистренката Красимира Георгиева е председател на Фондация „Съпричастие“ Силистра и наскоро е имала своя интересна и полезна изява, за която разказва: „По случай международния ден на белия бастун, който е на 15 октомври, от ДГ „Ян Бибиян – Силистра ме поканиха да разкажа на малчуганите от IV група „Зайо Байо“ за това как да общуват с човек с без зрение, какъвто проблем имам и аз. Децата бяха запознати с начините за придвижване на незрящ човек в пространството. Показах им какво е „бял бастун“ и как незрящият си служи с него. Посредством забавни игри малчуганите се запознаха как правилно се води човек като мен.

Децата влязоха в роли на водач и незрящ, като за целта на едно от децата при сформираните двойки завързахме очите, а партньорът му – водач, го заведе до определено място.  Последва другият начин, по който хората с нарушено зрение могат да се придвижват в пространството, а именно с помощта на кучета водачи. Пуснахме им образователен филм за училище „На четири лапи“, в което кучетата се подготвят да станат водачи на слепи хора.

Предоставихме възможност на всяко от децата да прокара пръстчета по релефните точки на Брайловото писмо, с което пишат слепите хора.  Дойде ред и за запознаване за работа със съвременни технологии за общуване на незрящите. Малчуганите вкупом се спуснаха към мен, когато изкарах телефона си да видят как работя с „говореща програма“. Срещата с малките любопитковци ми донесе удовлетворение и радост.

Няма коментари:

Публикуване на коментар