вторник, 22 юни 2021 г.

Дигитална изложба с картини от Попина на добруджанец по род, живеещ в София

От профила във Фейсбук на Юлия Кюшелиева: Дигитална изложба на 20-годишния Радослав Георгиев (роден e на 10.09.2000 г.) - млад и талантлив художник, наследник на големият попенски род Пецови. От дете проявява интерес към рисуването, посещава множество курсове и майсторски класове под ръководството на различни художници, като сред тях се отличават Никола Ангелаков и Атанас Мацурев. Израстнал е в София, където завършва Софийската математическа гимназия, но прекарва голяма част от летата в Силистра и Попина, където свободата, спокойствието и подкрепата на близките го насърчават и вдъхновяват да рисува на воля.

За своята изложба авторът казва:

"Първите 16 от произведенията в тази дигитална изложба са създадени тази година и са рисувани изцяло навън в село Попина – между къщите, на брега на Дунава, из нивите в околността, също и покрай дигата. Мястото е изключително богато на красиви гледки и тихи места за рисуване, така че при следващи посещения колекцията от пейзажи със сигурност ще се увеличи.


Покрай тези занимания имах чудесни поводи да общувам с хората, които проявиха интерес и се спираха край мен. Тези разговори ми донесоха много топли чувства, че даже и една торба череши, за които съм признателен! Някои хора дори пожелаха да запазят някои от произведенията, за да носят радостта на тях и близките им, благодаря и на тях, че откриха стойност в тези пейзажи!

Освен творбите от Попина, в края на дигиталната изложба съм добавил още 18 пейзажа. При създаването им съм експериментирал с различни техники. Едни от тях са рисувани по въображение, а други са свързани с различни места в България. Те представят няколко допълнителни страни от моето творчество. Благодаря за вниманието, надявам се да ви бъде приятно!"


И още за себе си: "Мой учител в живописта от 1. до 12. клас е бил художникът Никола Ангелаков, но са ми повлияли много други прекрасни творци, на които съм признателен. Наскоро открих какво голямо щастие е да се рисуват пейзажи навън, красотата на природата е изключително вдъхновяваща, а приключенията също обогатяват преживяването - от избягване на змии до спукана гума на велосипеда, с който се придвижвам. Въодушевява ме предизвикателството да уловя частица от аурата на съответното място, да съхраня в цветни петна играта на светлинните ефекти. Вярвам, че имам мисия чрез картините си да нося радост на хората, да им давам поводи да се вълнуват, да си спомнят и да се усмихват.
При желание за контакт с автора:
имейл: radoslav_georgiev2000@abv.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар