В първите дни на
м. юни 2021 г. излезе от печат второто преработено издание на разработката „Мостът
Силистра – Кълъраш“ (опит за
обосновка) с автор инж. Господин Иванов Господинов – специалист
по промишлено и гражданско строителство, възпитаник на някогашния Строителен
институт в София (сега УАСГ). В периода 1968-1989 г. той работи в тогавашната
Териториална проектантска организация в Силистра, в която през годините е бил
проектант, групов ръководител, главен инженер и директор.
От почти
средата на 90-те години на миналия век е проектант конструктор на сгради с
различно предназначение както в крайдунавския град, така и в други населени
места, а преди това за няколко години е бил в „Главболгарстрой“ и „Булгаргаз“ в
Москва. От 2017 г. е първото издание на книгата му, посветена на това важно за
Силистра и за България трансгранично транспортно съоръжение. На него е
посветена статията „Сагата на тема мост при
Силистра е връстник на древния град“, написана през м. март т.г., която може да
бъде прочетена в интернет в блога Версинаж на адрес: https://jordansilistra.blogspot.com/2021/03/blog-post_50.html.
Повторното, но допълнено, издание на книгата е станало възможно,
благодарение съдействието на Областна и Общинска администрации в Силистра, Тодор
Тодоров – бизнесмен, политически деец и народен представител от ПП ГЕРБ в
45-ото НС на РБ, Любен Си
вев – кмет на община Кайнарджа, „Ротари клуб“ Силистра
с президент 2020-2021 Боян Боев. Книгата, в която има резюмета на румънски и на
английски езици, предстои да бъде
представена в град Силистра, а част от тиража й ще достигне по частен път до
властови институции на общинско, регионално и национално нива, както и до
специалисти в бранша.
В заключението на творбата си авторът пояснява, че книгата му няма
характер на научен труд или на учебно пособие. Тя дава полезна информация във
вид на хипотези и заключения относно т.нар. виртуално глобално трасе „Игуменица-Север
и Североизток“ (по направление то съвпада с транспортен коридор №8 на Европейската комисия
и свързва 5 морета – Адриатическо, Йонийско, Егейско, Черно и Каспийско); трасето „Черно
море-Понт“, както и за корекция на сухоземната граница източно от Силистра.
Посочените данни, графики и изследвания ни убеждават в необходимостта от силно
мотивирано в полза на бизнеса транспортно съоръжение в тази част на р. Дунав.
Инж. Иванов уверено настоява да нямаме съмнение, че „не бива да се увърта
– географски погледнато, то е най-подходящо от всички места, планирани за
премостване по Долното течение на река Дунав. Жаравата в огъня трябва (бел. ред.-по
този въпрос) да бъде поддържана жива – рано или късно моста (бел. ред.-при Силистра – Кълъраш ) трябва да го бъде“.
И още едно уточнение от автора – според него настоящата публикация има за
цел да улесни факторите у нас и в чужбина, вкл. в съседна Румъния, призвани да се
споразумеят за изграждане на моста, за което безспорно е ясно – необходимо е
междудържавно становище.
Споделеният материал може да допринесе на йерархическите структури в
управлението на България и Румъния както на централно, така и на регионални
нива, да вземат навременни и правилни решения по въпроса. Авторът не крие
своето виждане, че поради деликатността на проблематиката, свързана с необходимостта
от корекция на сухоземната ни граница в името на моста, може да се очаква
намеса и ангажираност от страна на Европейската комисия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар