Задълбочава се разликата между Северна и Южна България и това има изключителен негативен ефект, казва Петко Симеонов, цитиран от www.faktograf.bg.
КЛЮЧОВИТЕ въпроси, които ме интересуват, са свързани предимно с диспропорциите в развитието на страната.
Задълбочава се разликата между Северна и Южна България. Това има изключителен негативен ефект.
Фактически държавата разчита на половината от териториалните си възможности. Поставя в неблагоприятно положение половината от човешките си ресурси. Не използва пълноценно природни богатства, забележителности, културно-историческо наследство. Пропилява географското си положение. Води калпава геополитика.
Намирам за важни следните въпроси:
1. Проходимостта на Стара планина да стане основен приоритет на държавното инвестиране.
Това е възлово за стопанския интегритет на територията. Да се развиват съществуващите пътни проходи, свързващи Северна и Южна България за целогодишно безпроблемно използване от всички колесни превозни средства – от велосипед до тир. Да започне строителство на тунели поне при Шипка и Петрохан.
Тунелът при Петрохан има геополитическа стойност! Той ще позволи връзката между магистралите “Струма” и “Люлин” да продължат с нова, стигаща до Дунав. Това е свързване на солунските и други егейски пристанища с нашите дунавски. Една мечта на поколения. България ще придаде на географското си положение политико-икономическо значение.Трябва да си сляп, за да не забелязваш ходовете на някои съседи, с които искат да елеминират дадените ни от провидението възможности.
Тунелът при Шипка значително ще облекчи трафика между Мизия (ЦСБ) и Тракия (ЦЮБ) и Турция, Близкия изток и Румъния, Молдова, Украйна...
Един от тези тунели е по-важен от следващ лъч на метрото.
Вторачването в ТРАФИКА на София и пренебрегването на града и държавата като КРЪСТОВИЩЕ НА БАЛКАНИТЕ е стратегическа грешка.
Защо не се строи магистралата Калотина-София?
Защо жп връзката София-Ниш-Белград е незначителна?
Защо се заряза Коридор 8?
2. Възстановяване на пътните проходи със Сърбия - Чипровския (Чипровци - Топли дол), Светиниколския (Чупрене - Равно буче), Белоградчишкия (Салаш - Ново корито). Хей, Сърбия е важна за нас!
3. България да се отвори към Дунав!
НИЕ СМЕ ДУНАВСКА ДЪРЖАВА! Румъния е основен български приоритет! Дунав е най-голямата европейска магистрала – от Сулина до Ротердам. Да имаме прилични пътища към Дунав и да се развиват пристанищата. - Да започне строителство на нови мостове при Русе, Силистра – Кълъраш, Никопол – Турну Мъгуреле, Оряхово - Бекет... Поне!
4. Изграждане на крайдунавска магистрала.
5. Възстановяване на пътническото корабоплаване по Дунав дори само като екскурзионна и туристическа атракция. Да се поощряват контактите и сътрудничеството между българските и румънските селища от двете страни на реката.
6. Да се усили темпото в изграждането на пътната инфраструктура. Да има ясно формулирани цели:
а. да няма селище, промишлен, исторически и туристически обект вън от републиканската пътна мрежа;
б. възстановяване на изоставените вътрешнопланински пътища и проходи;
в. превръщане в редовни пътища на използваните черни пътища;
г. да няма земеделска земя без път, приспособен за селскостопански машини.
7. Изграждане на достойни за ДЪРЖАВАТА гранични КПП-та. Достойни като архитектура, изпълнение и поддръжка.
Това са основни знаци за НАС. Пристигащият в страната по тях съди що за стока сме. Същото важи за жп, авто- и аерогари.
8. Създаване на задължителни стандарти за езикова подготовка, външен вид, облекло, вербално и невербално поведение на ВСИЧКИ държавни служители. Особено при изпълнение на служебни задължения и когато са в униформа. Не може да има квадратни полицаи – колкото висок, толкова широк. Или размъкнати. Да не говорим пък за чиновнички с такива деколтета и поли, че разсейват посетители и колеги...
ОТКЪДЕ ПАРИ?
По света има милиарди, милиарди неработещи пари, които чакат да бъдат повикани. Кой може да ги повика? Свободните хора, с правото от нищо да правят нещо. При обявени и достатъчно изчерпателни правила. Има въздух, вода, слънце, четири сезона, почва, релеф!
Трябва нещо просто - стотина души в България с добри позиции и възможности, които да си имат доверие и да разбират за какво става дума. На първо място да са съгласни, че е нужна безотказно работеща съдебна система!..
Другите само ще ни гледат номера на фланелката.
Мнението на ПЕТКО СИМЕОНОВ е от профила му във Фейсбук
Няма коментари:
Публикуване на коментар