На 17 юни (петък) в Русе се състоя международната конференция на тема „Устойчиво развитие на туризма и сигурност в Дунавския регион“ с участието на еврокомисаря по регионалната политика Корина Крецу и над 100 представители на почти всички държави от Дунавския регион, посланици, регионални и местни ръководители, предприемачи, представители на академичната общност, на неправителствения сектор и др.. Сред темите за обсъждане бе изработването на общ туристически бранд (запазена марка) на Дунавския регион, предвидено като цел номер едно в приоритетна ос 3 на стратегията на ЕС за развитие на този регион.
По думите на министър Ангелкова стана ясно, че страната ни има огромен потенциал да стимулира развитието на сектора в Дунавския регион. „В българската част на Дунавския регион попадат седем области – Видин, Враца, Монтана, Плевен, Велико Търново, Русе и Силистра. На тяхна територия през 2015 г. са пренощували близо половин милион туристи, а приходите от нощувки са над 8 млн. лв.“ Министърът съобщи още, че 980 000 румънци са посетили България през 2015-а, а тази година се очакват над 1 млн. румънци в нашата страна.
Тя допълни, че много важни за туризма в региона са и круизните посещения, като през тази година се очакват 340 посещения на круизни кораби в Русе. От своя страна еврокомисарят по регионално развитие Корина Крецу коментира, че сигурността е много важна тема за Дунавския регион и туристите, които го посещават.
Тя беше категорична, че трябва да се предотврати усещането за несигурност, защото това е от особено значение при избора на дестинация. Крецу изтъкна факта, че всеки 5-ти европеец живее и работи в Дунавския регион, който има 112 млн. жители, като добави, че 1 евро от всеки десет във вътрешния продукт идва именно от туризма в Европейския съюз. „Дунавският регион винаги е бил безопасна дестинация и ние трябва да продължим да работим в тази посока, особено на фона на международната ситуация“ – допълни още еврокомисарят.
Василе Дънку, вицепремиер и министър на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния заяви, че е много важно държавите от Дунавския регион да взимат общи решения за разширяване на контактите, за да бъде създадена регионална идентичност и общ бранд Дунав, който да направи региона по-разпознаваема туристическа дестинация.
По www.obekti.bg и www.ruse.utre.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар