петък, 24 април 2020 г.

Певица, родом от Силистра, обучава онлайн от Сингапур


В своя профил във Фейсбук родената в Силистра певица Мая Нова (Мая Стоянова), която има своя кариера навсякъде по света от Азия до САЩ през Балканите, написа: "Връщайки се в Сингапур след 8 години проучвания в Ню Йорк и изправени пред "новата реалност", реших да предложа отстъпка за всички онлайн уроци по глас през Zoom и FaceTime за периода на "прекъснатата верига". Ако решите да се потопите в красивите земи на пеенето и да научите повече за гласа, свържете се с мен!


Преди 4 години по повод гостуване на Мая в БиТиВи, тогава по повод представянето на втория й албум, от сайта на телевизията ни припомнят: "Мая Нова е талантлива българска джаз певица. За кариерата си от България през Сингапур до Ню Йорк разказа самата тя."

През 2011 г. в сайта Порталът на Силистра има публикация за Мая, в която се казва: "Популярната българска народна песен "Полегнала е Тодора", аранжирана като блус, слушат меломани в страните от Далечния Изток, благодарение на силистренката Мая (Стоя) Нова. През последните години нейното местожителство е в Сингапур, но прощъпулникът й е бил на наша сцена в близкото минало. В продължение на години има своята изява в страни от Европа и Азия. Дебютният й албум се казва "Open"  и е от 2010 г., като съдържа авторски песни и джаз стандарти. 

На родния си език тя написва посланието: "С много обич посвещавам този албум на баща ми (бел. ВЕРСИНАЖ, покойният Христо Стоянов, дългогодишен шеф на силистренската "Следствена служба"), който винаги ще живее в сърцето ми. Винаги съм имала влечение към музиката. Наследила съм го от родителите си. Те имаха съвсем различни професии, но обичаха да пеят. У нас непрекъснато звучеше музика. Родена съм в Силистра. Съхранила съм прекрасни спомени от детството си. Помня, че се почувствах неудържимо привлечена от тази музика още с първите тонове, които прозвучаха", за което става дума и в интернет страницата й www.mayanova.com. 

За БНР, според публикация в "Кворум - Силистра" от преди десетина години, Мая признава още: "В Силистра започнах да уча музика, там са първите ми изяви на сцена. Когато бях на 10 години, започнах уроци по класическа китара в Детската музикална школа в родния ми град. После продължих в Музикалното училище. Учителят ми по китара имаше кънтри група, а аз пеех в нея. Свирех и на пиано. Бях на 16 години, когато един от преподавателите ми даде записи на джаз дуети на Ела Фицджералд и Луис Армстронг". 

През 2009 г.  Мая е полуфиналист на джаз фестивал в Монтрьо, Швейцария. На 11 август 2011 г. Мая Нова участва в Международния джаз фестивал в Банско (Maya Nova quartet & Rick Margitza), а в годините по-късно е имала отново изяви в България, но не и в Силистра.

Няма коментари:

Публикуване на коментар