Новата заповед с противоепидемични мерки тутакси още на 12 март изисква от щабовете на партийните кандидати по места да си променят стратегията, поведението и план програмите. Защото, ако досега са разчитали на срещи с хора по градове, села и полянки, както и по баири, паркове и други открити места – това не би трябвало вече да е допустимо. Стига да съоблюдават мерките, както са написани на книга.
Друга е темата дали ще
се спазват, особено по незнайни места, където не е възможен контрол. Малко е успокояващо,
че засега останаха отворени заведенията – питейни и за хранене, в различните им разновидности. Между другото най-популярната
за тях дума (кръчма) идва
от старобългото „кръчьмовати“, т.е. „продавам на дребно“, както и ресторантите –
те пък са от френски произход – ресторант означава „подсилване, възстановяване“
и е дума, родена през 18 век с цел сервиране на храна и напитки на широката
публика…срещу заплащане.
Макар че и по този
въпрос сигурно партиите ще се дебнат една – друга, за да се изтипосват в
интернет, обвинявайки се, че не спазват разпорежданията отгоре – в МЗ и НОЩ,
преповторени долу – от РЗИ. Всъщност процесът в този ред на мисли вече започва.
Поводът – лепката на плакати по новите стъклени спирки в Силистра, а вероятно и
по други места. Дали са закрепени с лепило, тип „С-200“ – нямам представа, но
не и това е най-важното.
А и няма как да бъде
друго, след като обикновено наета „бригада“ поема ангажимента в определено
време да налепи договорено количество на конкретни места срещу определена сума.
Бройката и лептата са ключовите думи в този иначе важен момент в предизборната
борба. И никой не проверява как е свършена работата.
Тепърва ще започне
битката и в интернет-пространството, предимно в социалните мрежи – там е
достъпно и безплатно. Доколко е ефективно е спорно, но все пак е „нещо“ видимо
и евентуално забележимо в това време на невъзможност да се ползва цялата
палитра от предизборни хватки, предвид ограниченията за пряко общуване с т.нар.
електорат.
Интересно става дали
кандидатите ще станат по-активни в сайтовете на регионално ниво и дали ще ползват
малкото останали в региона вестници – 2 в Тутракан и 1,5 в Силистра, за да
разширят обхвата на адресатите на посланията си.
А дали избирателите ще
запомнят слоганите на кандидатите, които изискват конкретно разчитане, за да
разберем какво искат да ни кажат чрез тях? Всъщност, по-важното е избирателят да
разпознае лицата им и да скъта в мисълта си номера на съответния кандидат за
депутат в интегралната бюлетина, която, казват, на места щяла да достигне до 60
см.
„Борбата е безмилостно
жестока….“, написа в години на революционно време поетът в началото на края на
първата половина на миналия век. Известен е и финалът „…какво тук значи някаква
си личност?“.
Снимка: credotheatre.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар