петък, 12 март 2021 г.

Борбата с плакати и Фейсбук-постове ще стане безмилостна и жестока

Новата заповед с противоепидемични мерки тутакси още на 12 март изисква от щабовете на партийните кандидати по места да си променят стратегията, поведението и план програмите. Защото, ако досега са разчитали на срещи с хора по градове, села и полянки, както и по баири, паркове и други открити места – това не би трябвало вече да е допустимо. Стига да съоблюдават мерките, както са написани на книга.

Друга е темата дали ще се спазват, особено по незнайни места, където не е възможен контрол. Малко е успокояващо, че засега останаха отворени заведенията – питейни и за хранене,  в различните им разновидности. Между другото най-популярната за тях дума (кръчма) идва от старобългото „кръчьмовати“, т.е.  „продавам на дребно“, както и ресторантите – те пък са от френски произход – ресторант означава „подсилване, възстановяване“ и е дума, родена през 18 век с цел сервиране на храна и напитки на широката публика…срещу заплащане.  

Макар че и по този въпрос сигурно партиите ще се дебнат една – друга, за да се изтипосват в интернет, обвинявайки се, че не спазват разпорежданията отгоре – в МЗ и НОЩ, преповторени долу – от РЗИ. Всъщност процесът в този ред на мисли вече започва. Поводът – лепката на плакати по новите стъклени спирки в Силистра, а вероятно и по други места. Дали са закрепени с лепило, тип „С-200“ – нямам представа, но не и това е най-важното.

А и няма как да бъде друго, след като обикновено наета „бригада“ поема ангажимента в определено време да налепи договорено количество на конкретни места срещу определена сума. Бройката и лептата са ключовите думи в този иначе важен момент в предизборната борба. И никой не проверява как е свършена работата.

Тепърва ще започне битката и в интернет-пространството, предимно в социалните мрежи – там е достъпно и безплатно. Доколко е ефективно е спорно, но все пак е „нещо“ видимо и евентуално забележимо в това време на невъзможност да се ползва цялата палитра от предизборни хватки, предвид ограниченията за пряко общуване с т.нар. електорат.

Интересно става дали кандидатите ще станат по-активни в сайтовете на регионално ниво и дали ще ползват малкото останали в региона вестници – 2 в Тутракан и 1,5 в Силистра, за да разширят обхвата на адресатите на посланията си.

А дали избирателите ще запомнят слоганите на кандидатите, които изискват конкретно разчитане, за да разберем какво искат да ни кажат чрез тях? Всъщност, по-важното е избирателят да разпознае лицата им и да скъта в мисълта си номера на съответния кандидат за депутат в интегралната бюлетина, която, казват, на места щяла да достигне до 60 см.

„Борбата е безмилостно жестока….“, написа в години на революционно време поетът в началото на края на първата половина на миналия век. Известен е и финалът „…какво тук значи някаква си личност?“.

Снимка: credotheatre.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар