През учебната 2023-2024 г. екип от
педагогически специалисти от Основно училище „Черноризец Храбър“, с. Кайнарджа
участва в обучителни курсове по програма „ERASMUS+“, чиято обща цел е учене
през целия живот. Решаващи при
кандидатстването по програмата бяха изградения STEM център в училището и
участието му в НП „Иновации в действие“ като неиновативно училище. Основно
училище “Черноризец Храбър“, с. Кайнарджа ще продължи своето участие по програма
„ERASMUS+“, като в дейностите по мобилност вече ще
бъдат включени не само учители, но и ученици.
По време на периода на мобилност
дейностите бяха описани като разнообразни и интересни. Учителите бяха запознати
с уеб инструменти и приложения, които могат да бъдат използвани не само от
учителите, но и от учениците при самостоятелната им подготовката за следващия
ден. Един от тези инструменти е ChatGPT, който може да се използва за съставяне
на шаблони на документи, подготовка на тестове, извличане на информация от
текст и генериране на идеи.
Друг ключов инструмент е приложението Gamma, което може да се използва за създаване презентации, мисловни карти, документи и дори уебстраници. Microbit, като програмируемо устройство, което позволява на учениците да се запознаят с програмирането и създаването на цифрови технологии. Използва се, за да вдъхнови учениците да се запознаят със силата на технологиите в реалния свят и да направят своите първи стъпки в програмирането. Обучението бе съпроводено с дейности, свързани с традициите, историята и културата на държавата домакин. Участниците посетиха EPIC Музея на ирландската емиграция, GLENDALOUGH и WICKLOW GAOL. Бе проведен панаир на храните, на който педагогическите специалисти се запознаха с традиционните храни и напитки на участниците от други държави. А за настроение, те успяха да се включат в няколко урока по ирландски танци.
Второто обучение бе проведено в периода 19 – 24 февруари, в Рим, Италия – „Традиционни изкуства и ИКТ инструменти за изкуство за преподаване на учебните предмети и житейските умения“. В него участваха учители от начален и прогимназиален етап, преподаващи информационни технологии и компютърно моделиране и английски език. Там те посетиха детски музей, където събраха идеи как може да бъде представен учебния материал на учениците по лесен и забавен начин. Наблегна се на практическото обучение, учителите имаха възможност да работят с фотография и различни изкуства.
За една от интерактивните игри по маршрут в градското пространство педагогическите специалисти се запознаха с платформата GooseChase, която може да бъде използвана за обучение, тиймбилдинг, развлечение и други събития. С нейна помощ организаторите могат да създадат списък с различни задачи и предизвикателства, които участниците да изпълняват, като например снимки, видеа, текстови отговори и GPS местоположения. Участниците могат да участват в играта, като използват мобилно приложение, което им позволява да качват снимки и видеа, да виждат текущите резултати и да следят напредъка си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар