понеделник, 9 ноември 2020 г.

Внук на журналист от Силистра подари на библиотеката в града DVD със свои изпълнения на пиано


През лятото на 2016 г. в продължение на една седмица съвсем младият тогава пианист от Пловдив Николай Маринов, бе в Силистра, 
заедно с майка си, и по време на престоя си в нейния роден град той репетира своя репертоар на рояла в залата на Смесен хор „Седянка“ в сградата, известна като Младежки дом. В непринуден разговор за медиите 15-годишният тогава виртуоз сподели, че в кариерата си има над 40 награди от конкурси, и отделно 12 приза като състезател по конен спорт. Той не скри задоволството си, че би откликнал за концерт и в Силистра, стига да бъде поканен по конкретен повод или за празник, заслужаващ внимание и от музикална гледна точка.

Концертът в града, където живя и работи дядо му по майчина линия Руси Шимабеев - известен в миналото журналист (отскоро покойник!), все още не се е състоял по различни причини, но при последното си пребиваване в града учещият вече в Англия пловдивчанин с добруджанска жилка потвърди готовността си да се изяви пред силистренска публика.

Посещението в крайдунавския град, осъществено отново от страна на майката и сина, бе използвано освен за решаване на семейни дела, и за дарение, на което имам възможността да посреднича по пътя към Регионална библиотека "Партений Павлович". Става дума за пет диска с видео, на които Николай Маринов изпълнява световно познати произведения с характерно за него майсторство. Той даде интервю и в Общинско кабелно радио Силистра.

Николай МАРИНОВ: "Мечтата ми е да съм концертиращ музикант - да ме канят на участия, да пътувам по целия свят. Идването ми в Силистра винаги се превръща в събитие, изпълнено с приятни чувства и усещания!"

При младия изключително талатлив пианист основното освен дарбата е желанието и отношението към музиката. За майка му Ивелина отношението към родния край й град не се е променило и тя винаги с особени чувства се връща тук и си спомня за детството си и за миналите години. „Чувствата са винаги трогващи, когато идвам в Силистра и се надявам да съм предала на сина си тези чувства, когато идва в Силистра", сподели тя.


Младият талант казва още: „Причината за развитието ми като музикант са моите родители, които посещаваха предимно джаз концерти (вкл. на Милчо Левиев), но не ме оставяха някой да ме гледа вкъщи, а ме вземаха със себе си в концертната зала, за което съм им много благодарен. И обстоятелствата - съвместни събирания на приятели на родителите ми на място, където имаше пиано, ме доближиха до инструмента и именно там започнах нещо да си импровизирам.

Впоследствие позната на майка ми, която преподаваше в една пловдивска детска градина, но беше завършила музикалното училище в Пловдив, явно прецени възможностите ми. Това беше на шестгодишна възраст и вече като първокласник влязох в националното училище за музикално и танцово изкуство в класа на Светлана Костова, което завърших миналата година“.


В момента Николай е ученик в Лондон, но на практика още не е ходил там заради мерките срещу коронавируса, поради което засега обучението му е електронно. Както той самият споделя обаче,
самата платформа, която се прилага специално за колежа, е на изключително ниво и по никакъв начин не пречи на доброто образование“.

Николай сам е взел решението да продължи образованието си извън България, защото е наясно, че средата в чужбина е по-добра, макар че и тук са се раждали и са живели велики музиканти. „Методът на преподаване в училищата и университетите в чужбина е по-различен, още повече когато става дума за умения и интелект. Относно свободното си време Николай твърди, че не е много  в последно време, но се старае да го ползва пълноценно (според майка му дълги часове свири в къщата им в Пловдивско, където му харесва да твори). До март тази година се е занимавал и с конен спорт, но вече се отдава изцяло на музиката.



Няма коментари:

Публикуване на коментар