сряда, 13 юни 2018 г.

Добруджанци от Силистра с общ фолк проект в София

Композиторът Марек Дяковинструменталист, композитор диригент (на хора при ансамбъл "Гоце Делчев"), и хореографът Владимир Недев - главен художествен ръководител на Ансамбъл "Българани" София, обявиха чрез Фейсбук, че работят върху общ проект в столицата. За съжаление и двамата талантливи добруджанци не са гостували в Силистра.

Дяков е завършил в крайдунавския град СОУ "Н. Вапцаров", а Недев бе сред солистите на Ансамбъл "Добруджа" при община Силистра, където Марек също е бил сред най-добрите танцьори. В сайта си www.marekdyakov.com той казва: "Роден съм в град Дупница, но израснах в град Силистра. Още от дете получих свободата да изразявам себе си и аз избрах това да стане чрез средствата на музиката. Голямата ми любов към българския фолклор и акордеона се запали още в детството. Започнах първо като танцьор в Ансамбъл „Добруджа“, а след това се развих и като акордеонист, безкрайно увлечен в тази страст. Пътят ми ме отведе в най-дълбоките и съкровени полета на изкуството".

От сайта на "Българани" www.bulgarani.com научаваме, че формацията се състои от Танцов състав и от Хор за народни песни, а е сформирана през месец март 2011 година с цел издирване, съхранение и популяризиране на фолклорното богатство на България. Репертоарът включва народни песни и танци от всички фолклорни области на България – Тракийска, Пиринска, Шопска, Родопска, Северняшка и Добруджанска. Ансамбълът реализира театрално-танцови спектакли по мотиви от български класици като Чузомир и др.

Няма коментари:

Публикуване на коментар