неделя, 1 март 2015 г.

Проект за обединение на потенциала на българските фолклор и индустрия.

Назаем от Richmart Ltd


На 25 февруари (сряда) в Пресклуб БТА се състоя пресконференция по повод проекта RICHMART VINTAGE, който обединява потенциала на българския фолклор и българската индустрия. В пресконференцията участваха: 
* Алфредо Торес и Формация RICHMART танцуват шопско хоро на салса музика
• МАРТИН ЙОРДАНОВ – бизнес консултант, предприемач и собственик на компанията за мъжки костюми по поръчка „RICHMART” 
• ХРИСТО ДИМИТРОВ - консултант на проекта RICHMART VINTAGE, хореограф и режисьор и продуцент на много проекти в българския национален фолклор – Национален фолклорен ансамбъл ,,Българе’’, Международен фестивал на фолклорната носия в град Жеравна и национален събор „Войводска среща’’. 
• ДЕАН МАНЕВ – директор на „MEN’S FASHION CLUSTER” 
• АЛФРЕДО ТОРЕС – танцьор и хореограф от Куба
• Формация за народни танци RICHMART
• ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ – консултант на проекта и водещ на пресконференцията.
Г-Н МАРТИН ЙОРДАНОВ представи основните цели и обхват на проекта RICHMART VINTAGE. Идеята е мащабна кампания за популяризиране на българския фолклор по света. Също така разви идеята, че българинът е танцувал винаги български фолклорни танци с най-новите си дрехи и приканва всички българи смело да танцуват български фолклорни танци с модерните си дрехи.
ДЕАН МАНЕВ представи конкурса RICHMART VINTAGE (част от проекта) в подкрепа на българските фолклорни танци и мода с общ награден фонд 15 000 лв. 
ХРИСТО ДИМИТРОВ от своя страна разгърна идеята за потенциала, уникалността и богатството на неравноделните размери и как българските фолклорни танци могат да станат популярни в чужбина също като салсата и др. 
АЛФРЕДО ТОРЕС на свой ред отбеляза, че подкрепя проекта, защото харесва естетизма на българския фолклор и като цяло идеята е много съвременна с поглед към бъдещето. Част от пресконференцията беше и атрактивна демонстрация на шопско хоро върху салса музика, която направиха Алфредо Торес и Формация RICHMART.
ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ подкрепи проекта като разказа за интервюто му с Pierre Cardin, който се прекланя пред гениалността на българската фолклорна носия.
Участниците отправиха призив към отделни хора, фирми и институции да подкрепят проекта, като всеки според възможностите си, се включи в реализирането на идеята. Цялата пресконференция може да видите тук: http://www.bta.bg/bg/live/show/id/0_h4vx0jgy. “МАГИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОРЕН ТАНЦ ЗАВЛАДЯВА ЦЕЛИЯ СВЯТ!” А, защо не? ДА УТВЪРДИМ МАРКАТА „MADE IN BULGARIA”!
Нека всички да помогнем това да стане реалност!
ВИЕ ЩЕ ПОДКРЕПИТЕ ЛИ БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОР И БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА? Отправяме апел към:
1.БЪЛГАРСКИ ИЗВЕСТНИ ЛИЧНОСТИ (държавници, политиците, артисти, спортисти, мениджъри на всички фирми, директори на училища и университети, чужденци, които са приятели и партньори на България и др.) да поемат предизвикателството да запишат кратко видео как танцуват български фолклорни танци и да качат видеото в интернет със заглавие ''............... (вашето име) ПОДКРЕПЯ БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОР!'' (подобно на поливането с кофа ледена вода - ''Ice bucket challenge'' ) 
2.НЕКА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ ПО СВЕТА да отпразнуват 24 май /неделя/, като организират голямо българско хоро в града, в който живеят, и направят видеоклипове, които да се разпространяват в интернет пространството. Също така да поканят журналисти, които да отразят събитието. 
(2 млн. емигранти по 100 човека в едно хоро - 20 000 клипа)
3. ХОРЕОГРАФИТЕ НА БЪЛГАРСКИ ФОЛКЛОРНИ ТАНЦИ и инструкторите по аеробика да създадат нов стил в заниманията за физическа активност като аеробиката на база многообразието на българския фолклорен танц. В момента ЗУМБАТА превзема света, а БЪЛГАРСКИЯТ ФОЛКЛОРЕН ТАНЦ Е МНОГО ПО-АТРАКТИВЕН!
4. КЪМ ПРОФЕСОРИ И ДОКТОРИ В МЕДИЦИНАТА – да дадат своето експертно становище за положителното въздействие на българските фолклорни танци върху здравословното състояние на човека. Да напишат статии или да направят видеоклипове на английски и други езици.
- наблюдение от активно играещите фолклорни танци – при тях изключително рядко се срещат ракови заболявания и гръбначни изкривявания. Ако това твърдение получи научна обосновка, би предизвикало световен интерес към българските фолклорни танци. 
5. ИЗБЕРЕТЕ БЪЛГАРСКОТО! Отправяме апел към всички българи в България и чужбина да купуват български продукти, за да се подпомага българската индустрия. (2 млн. емигранти и само 5 техни приятели, това са 10 млн. потенциални купувачи, които трябва да приканим да купуват висококачествени български стоки на изгодна цена.)
(това са някои от идеите от проекта RICHMART VINTAGE)

Ето и целия проект RICHMART VINTAGE
МАГИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОРЕН ТАНЦ ЗАВЛАДЯВА ЦЕЛИЯ СВЯТ!
А защо не? 
ДА УТВЪРДИМ МАРКАТА „MADE IN BULGARIA”!
Нека всички да помогнем това да стане реалност!
Моля, споделете проекта с българи, които са в чужбина. Те може да не живеят в България, но я носят в сърцата си и могат да спомогнат за повдигане на българското самочувствие и развитието на икономиката.

Проект RICHMART VINTAGE http://richmart-vintage.com/
Основни цели на проекта:
А. Да се популяризират българските фолклорни танци в световен мащаб. Да се даде възможност на МАГИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОРЕН ТАНЦ ДА ЗАВЛАДЕЕ ЦЕЛИЯ СВЯТ! 
Българският фолклор е най-богатият в ритмично отношение фолклор в света. Той е важен принос в музикалната култура на Европа и света. 
ТОВА НЕВЕРОЯТНО БОГАТСТВО НЕ ТРЯБВА ДА ОСТАВА СКРИТО! БЪЛГАРСКИЯТ ФОЛКЛОР Е ТОВА, В КОЕТО БЪЛГАРИЯ Е СВЕТОВЕН ЛИДЕР!
По наблюдения на професионалните танцьори, българските фолклорни танци въздействат положително на здравословното състояние на човека. При танцуващите активно изключително рядко се срещат ракови заболявания и гръбначни изкривявания. Ако това наблюдение получи научна обосновка, би предизвикало световен интерес към българските фолклорни танци. 
ЗА СЪЖАЛЕНИЕ, ПОРАДИ НИСКОТО НАЦИОНАЛНО САМОЧУВСТВИЕ, В БЪЛГАРИЯ ПОСТОЯННО СЕ КОПИРА МУЗИКА ОТ ДРУГИ ДЪРЖАВИ: „стара градска музика” – копие на музиката от Германия, Чехия, Унгария, Франция, „естрада и забавна музика” – копие на музиката от САЩ, Италия и Англия, „чалга” – музика от гръцки, сръбски и цигански ритми. А ГОЛЯМОТО КУЛТУРНО И МУЗИКАЛНО НАСЛЕДСТВО НА БЪЛГАРИТЕ ПОСТЕПЕННО ИЗЧЕЗВА И СЕ УНИЩОЖАВА. ОТ ТОВА ГУБЯТ НЕ САМО БЪЛГАРИТЕ, А И ЦЕЛИЯТ СВЯТ. 
Б. Да се утвърди марката ‘’MADE IN BULGARIA’’. Всички български индустрии да се обединят в една обща цел и да покажат своите предимства на световния пазар. 
Българските фолклорни танци и мода могат да спомогнат много със своята атрактивност за реализацията на този проект: 
- в България има над 1000 хореографи и над 100 000 танцьори на фолклорни танци, които танцуват в професионални, самодейни или любителски състави.
- българската модна индустрия има над 150 000 работещи в около 3500 предприятия. В българските фабрики се произвеждат колекциите на много световноизвестни марки. 
Утвърждаването на марката ‘’MADE IN BULGARIA’’ би спомогнало за подобряване на икономиката в България. По този начин ще се запазят съществуващите работни места и ще се открият нови такива.

НЕКА ВСИЧКИ, КОИТО ЖЕЛАЯТ, ДА СПОДЕЛЯТ СВОИТЕ ИДЕИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕТО НА ПРОЕКТА!
Ние от RICHMART VINTAGE споделяме някои от нашите идеи:
А. Как да се подкрепят българските индустрии?
- Към работещите и учащите българи в чужбина – станете търговски агенти на продукти от българското производство.
Б. Как да подкрепим БЪЛГАРСКАТА МОДНА ИНДУСТРИЯ?
1. Отправяме апел към всички българи в страната и чужбина - да купуват и популяризират облекла, произведени в България /Българските фабрики произвеждат колекциите за много световноизвестни марки. Чрез покупката на български облекла ще получите високо качество на достъпна цена и ще подкрепите българската икономика./
(2 млн. емигранти и само 5 техни приятели, това са 10 млн. потенциални купувачи, които трябва да приканим да купуват висококачествени български стоки на изгодна цена.)
**Ние от фирма RICHMART предлагаме специална оферта за всички русенци и гости на град Русе – възможност да закупят висококачествени мъжки костюми на заводски цени. „По дрехите посрещат ...” – така един делови човек постига много по-висока оценка за себе си и много по-лесно успява в целите, които си е поставил в живота. 
10% от всяка покупка във фирмения магазин нa RICHMART ще бъдат дарени във фондация за популяризиране на българските фолклорни танци в световен мащаб. (RICHMART е най-модерната фабрика за производство на мъжки костюми по поръчка в Европа с над 600 служители и капацитет от над 1000 костюма на ден. RICHMART произвежда колекции за световноизвестни марки от над 30 държави).
RICHMART 
2. Към работещите и учащите българи в чужбина – направете магазин за конфекция с облекла, произведени в България, или станете агент на българската марка за държавата, в която живеете в момента. 
**RICHMART ви предлага как да направите бизнес с мъжки костюми по поръчка – безплатна франчайзинг система – Made to Measure & Made to Order – The New Fashion Formula In Men’s Suit Market. Чрез това наше предложение могат да се отворят над 800 търговски обекта в света с висококачествени костюми, с конкурентни цени. 
MADE TO ORDER & MADE TO MEASURE - THE NEW FASHION FORMULA IN MEN'S SUIT MARKET
В. КАК ДА ПОДКРЕПИМ БЪЛГАРСКИТЕ ФОЛКЛОРНИ ТАНЦИ ДА СТЪПЯТ НА НОВИ СЦЕНИ?
МАГИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОРЕН ТАНЦ ДА ЗАВЛАДЕЕ ЦЕЛИЯ СВЯТ.
1. ДА СЕ СЪЗДАДЕ НОВ СТИЛ като АЕРОБИКАТА НА БАЗА МНОГООБРАЗИЕТО НА БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОРЕН ТАНЦ /Пример: в момента са ЗУМБА, ПИЛАТЕС И КАНГО са модерни, но българските танци са много по-атрактивни, важното е да им се придаде подходяща форма./: 
*Към професори и доктори в медицината:
– да дадат своето експертно становище за положителното въздействие на българските фолклорни танци върху здравословното състояние на човека. Да напишат статии или да направят видеоклипове на английски и други езици.
- наблюдение от активно играещите фолклорни танци – при тях изключително рядко се срещат ракови заболявания и гръбначни изкривявания. Ако това твърдение получи научна обосновка, би предизвикало световен интерес към българските фолклорни танци.
*Към инструкторите по аеробика и към хореографите на български фолклорни танци:
- да създадат нов стил аеробика на база многообразието на българския фолклорен танц:.
*Към танцовите ансамбли и любителските клубове
- да направят клипове от свои тренировки, които да бъдат използвани като примери за клубове по аеробика. 
- танцьорите да направят видеоклипове как танците въздействат на техния живот и да го споделят в Интернет пространството. (на български, английски, немски и други езици)
*Към хореографите по модерен балет:
- да включат фолклорни танцови елементи в своето творчество.

2. Към българските хореографи на български фолклорни танци/над 1000 в България/:
- да се създаде фондация, която да съхрани изворния фолклор. 
- да се постави фокус върху един или два танца от всяка фолклорна област /Добруджанска, Шоплука, Мизия, Тракия, Родопи, Македония/ и да се даде възможност цял свят да разпознава нашето народно творчество. Цял свят познава танците сиртаки, танго, ча-ча, румба, салса. Ако ние се обединим в една обща цел, може да постигнем същата популярност. 
- да създадат хореография на български фолклорни танци, който да може да се танцува на съвременна музика /поп, хип-хоп, рап, джаз, рок и др./ Така българските фолклорни танци ще стъпят на нови сцени – музикални видеоклипове, модни ревюта - при представяне на колекции, клубове, дискотеки, рекламни кампании, фирмени партита, абитуриентски балове, сватбени тържества. 
- да създадат шоуспектакли с български фолклорни танци /подобно на Лорд оф да Денс и тяхната модерна интерпретация на келтски танци/
- да се направи проучване – кои шоу формации, танцови трупи и ансамбли от други държави, танцуващи свои традиционни танци, са световноизвестни и как са го постигнали?
- да се състави НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН АНСАМБЪЛ, който да направи световно турне. /Всеки професионален танцов ансамбъл да излъчи по една танцова двойка изпълнители и от своя бюджет и спонсори да осъществят тази инициатива./
- да се създаде проект за рекорд с български фолклорни танци, който може да бъде включен в Гинес, което би било добра реклама.
- всеки хореограф да създаде танцова школа, за да предаде своите умения на любители.
- да популяризират видеосамоучители на фолклорни танци. 
- да се създадат франчайзинг „как да откриеш танцова школа за български фолклорни танци в цял свят”.
3. Към Министерството на туризма:
- да се рекламират най-големите фолклорни фестивали в България, които да придобият световна известност. Така ще се привлекат много туристи. /Фестивалът в Рио Де Жанейро, Бразилия 
4. Към българските туристическите фирми 
- да развият фолклорния туризъм в България.
- да изготвят туристически пакети, в които да присъстват като атракция обучения по български фолклорни танци за туристите, като те получат и видеоклип от своето участие.
- да се участва в световни туристически изложения с туристически пакет за фолклорен туризъм в България.
5. Към Министерството на образованието и науката:
- да се направят национални състезания по фолклорни танци между училищата.
- да се издадат учебници за българския фолклор.
- да се създадат часове по танци с преподаватели професионални танцьори.
6. Към всички български дизайнери:
- да включат български шевици и символи в своите модни колекции. През 2014 година световноизвестните дизайнери Джон Галиано и Гучи използват български фолклорни мотиви в своите колекции. Участвайте с моделите си в конкурса RICHMART VINTAGE за дизайнери. Линк към конкурса: https://www.facebook.com/video.php?v=648545368606574
- при представянето на своите колекции да използват освен манекени, и танцьори на български фолклорни танци.
7. Към модните агенции: 
– да включат и танцьори на български фолклорни танци като свои модни лица.
8. Към българските музиканти и певци:
– да включат български фолклорни елементи в своите клипове и музика.
9. Към световноизвестни музиканти и диджеи:
- да се отправи покана да включат български ритми и елементи от български танци в техните песни и клипове.
10. Към българите емигранти:
- нека всички българи по света да отпразнуват 24 май /неделя/, като организират голямо българско хоро в града, в който живеят, и направят видеоклипове, които да се разпространяват в Интернет пространството. Също така да поканят журналисти, които да отразят събитието. Да се учредят награди за най-атрактивно, най-голямо или друго хоро.
11. Към всички български емигрантски дружества:
- да участват по-активно в популяризирането на българския фолклор.
12. Към всички български посолства – да участват по-активно в популяризирането на българския фолклор.
13. Към абитуриентите:
- включете във вашите абитуриентски облекла българските шевици и символи. Така ще подкрепите българския фолклор и българската модна индустрия. През 2014 година световноизвестните дизайнери Джон Галиано и Гучи използват български фолклорни мотиви в своите колекции. Участвайте с моделите си в конкурса RICHMART VINTAGE за дизайнери.
- да подкрепят българските фолклорни танци, като поканят на своите абитуриентски балове професионални или любителски танцови състави.
Участвайте с клиповете си в конкурса RICHMART VINTAGE! Линк към конкурса:https://www.facebook.com/video.php?v=648545368606574
14. Към младоженците:
- да канят фолклорни танцови състави на своите сватбени тържества. /Участвайте с клиповете си в конкурса RICHMART VINTAGE!/ Линк към конкурса:https://www.facebook.com/video.php?v=648545368606574
15. Към ресторанти и клубове:
- да отправят специални оферти за отстъпки към местните танцови състави и да им дадат сцена за изява. Така танцовите състави ще имат своята постоянна сцена и ще допринасят за настроението и атмосферата на гостите в ресторантите и клубовете.
16. В град Русе да се организира МАЩАБЕН ФЕСТИВАЛ ЗА БЪЛГАРСКИ ФОЛКЛОРНИ ТАНЦИ, КОЙТО ДА ДОСТИГНЕ СВЕТОВНА ИЗВЕСТНОСТ. Предпоставки за това са: 
-русенския площад, който създава усещане за изтънченост и би бил перфектна сцена за българския фолклор. 
- град Русе има добро стратегическо разположение, защото се намира в близост /70км/ до Букурещ - град с 2 млн. жители (заедно с близките градове около Букурещ - общо 5 млн). 
- град Русе се намира в близост /90км/ до модерното румънско летище - ,,Отопени’’ с перспектива за 20 млн. пътникопоток годишно.
17. Към фирмите:
- българските фолклорни елементи да присъстват в рекламите и логотата на българските продукти.
- да канят танцови състави на търговски панаири/български или световни/ при представянето на своята продукция за създаването на уникална атмосфера. 
- да подкпрепят местни танцови състави за участията им в национални или международни фолклорни фестивали. 
- да канят танцови състави на своите фирмени партита. 
- да създадат практика за техните чуждестранни фирмени партньори да усвояват стъпките на поне един български танц по време на служебни вечери.
- да създадат практика по време на работния ден да отделят по 5-10 минути за фолклорни танци с цел създаване на приятна работна атмосфера и премахване на стреса. Ние от фирма RICHMART го правим!
- да подкрепят създаването на фолклорен танцов състав към фирмата си. Ние от RICHMART създадохме Формация RICHMART.
18. Към медиите:
- да популяризират всички хореографи и танцови състави на български фолклорни танци.
- да създадат интересни статии и предавания за българския фолклор, които да предизвикат световен интерес и да отразяват успехите на българския фолклор в България и чужбина.
- да се потърси медийна подкрепа от световните медии. 
19. Към български известни личности /държавници, политиците, артисти, спортисти и други/:
- да участват като рекламни лица на българския фолклор в световен мащаб.
- да участват в надиграване с фолклорни танци с благотвортелна цел /подобно на благотворителните спортни мероприятия/.
- да се ангажират световноизвестни личности като рекламни лица на проекта. 
- да се потърси подкрепа от чужденци, които са приятели на българския фолклор.
20. Към български сценаристи, продуценти и режисьори:
- да направят филми за богатството на българския фолклор, неговото разнообразие и историческо наследство на български и английски и други езици.
21. Към филммейкъри: 
- да заснемат флашмоб на български фолклорни танци на атрактивни места по света./пример – хоро заснето на Антарктида/
22. Към световни филмови студия:
- да отправим покана да направят филми за богатството на българския фолклор, неговото разнообразие. Нека всички да опознаят българския фолклор, защото той е световно историческо наследство. /Ако Холивуд хареса такава идея, българските танцьори ще бъдат в главните роли. Български фолклорни танци биха били много интересен материал за документален филм в National Geographic, Discovery Channel и други./
23. Към консултанти по маркетинг и рекламните агенции:
- да се разработи цялостна концепция за проекта.
- да се създаде национален символ и лого на българските фолклорни танци.
24. Към спонсори: 
- да се поканят спонсори, които биха подкрепили идеята българските фолклорни танци да получат световна известност.
- да се създаде фондация, която да подпомага създаването на танцови школи за български фолклорни танци по света.
- да се участва в европроекти за развитието на фолклорния туризъм.
25. Към всички, които подкрепят проекта:
- да се направи проучване – колко танцови състава и школи за български фолклорни танци има в България? /професионални и любителски/ - Сложете като коментар към статията фолклорните танцови състави и школи, които познавате!
- да се направи проучване – колко танцови състава и школи за български фолклорни танци има в чужбина? /професионални и любителски/ - Сложете като коментар към статията фолклорните танцови състави и школи, които познавате!
- да се направи проучване в кои известни филми, клипове или модни колекции са включени български фолклорни елементи?
Примери:
*През 2014 година John Galliano и Gucci използват български фолклорни мотиви в своите колекции.
*Неравноделните размери навлизат през 19-20 век в световната симфонична музика, в джаза, в рока и други:
*Трета част от Патетичната симфония на Чайковски, “Money” на групата Pink Floyd, присъстват още 
*В творчеството на Bella, Bartok, Gustav Holst, Dave Brubeck, Philip Glass, Kate Bush, George Harrison и други.
*Ритми от български песни има в хитовата продукция ,,Аватар’’ на Джеймс Камерън.
*,,Малка мома’’ беше включена във филма "Колибри" с Джейсън Стейтъм. 
*Джон Криймър и Фил Колинс също са работили по ремикси на родни песни.
*Световноизвестният диджей Armin van Bуuren също отдава почит на българската фолклорна музика. В своето радиошоу "A State Of Trance" той излъчи песен на българския диджей Stan Kolev, известен именно с ремиксите си върху наши фолклорни песни. 
*,,Излел е Дельо Хайдутин’’ прослави българската певица Валя Балканска, когато през 1977 г. тя беше включена в Златната плоча на "Вояджър" и отлетя като послание извън Земята.

РАЗЧИТАМЕ НА ВСИЧКИ ЗАИНТЕРЕСОВАНИ ДА СЕ ВКЛЮЧАТ В BRAINSTORMING (създаване на идеи) ЗА ПОДОБРЯВАНЕТО НА ПРОЕКТА, ДА СПОДЕЛЯТ СВОИТЕ ИДЕИ И НАЧИНИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕТО ИМ!
ДАЙТЕ СВОЯ ПРИНОС МАГИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ СВЕТОВЕН ТАНЦ ДА ЗАВЛАДЕЕ ЦЕЛИЯ СВЯТ !

Русе, България
Улица „Потсдам” 10
Телефон: 0882 377 898
Email: office@richmart.eu, sales@richmart.eu, 
adelina.ivanova@richmart.eu

Няма коментари:

Публикуване на коментар