понеделник, 21 октомври 2013 г.

Интервю с Елица Жекова: Фитнесът е битка, която водим със себе си



С поредната купа
Тя е млада, хубава и амбициозна. Живее и работи в Силистра. За нея вече пишем в блогове, сайтове и във вестниците. Има защо: от всички състезания по фитнес напоследък Елица Жекова се отчита с успехи. Началото на медийното отразяване звучеше така: „В Казанлък се проведе турнир по фитнес и културизъм „Max power”, който е с най-голям награден фонд в България. Силистренката Елица Жекова от клуб „Титан” зае първо място, златен медал и купа. Да припомним, че Елица Жекова е републикански шампион по фитнес и за младежи до 23 години.” И т.н.
В ход е първото й интервю по идея на личния блог (Версинаж) на Йордан Георгиев.
- Как едно младо и красиво момиче се ориентира към такъв тежък спорт - изкуство?
- Първо искам да кажа на всички, че този спорт наистина е тежък, но не от гледна точка на щангите и гирите, които вдигаме, зашото те са само 1-2 часа на ден болка,  на това, че извайваме тялото си 24 часа в денонощието; ядем в точно определен час точно определена храна и преживяваме много лишения в продължение на месеци. Това е една битка, която водим със себе си. В този спорт аз видях силния човек в мен!
С конкуренцията
- Кои качества трябва да притежава една млада жена, за да бъде на „ти” с фитнеса?
- Да бъдеш на „ти” с  фитнеса изисква много: на първо място ти трябва стаж в залата, но като казвам стаж, това означава да тренираш като до себе си имаш тренъор, който е изпитал върху себе си всички упражнения и диети, и е запознат с биомеханиката и анатомията на човека, защото има хора, които тренират по 10-20 години и стоят на едно и също място. А още по лошо е това, че учат и другите хора на грешките, които са правили те толкова години. Това не е тренъор за мен и искам всички да го знаят.
- На кого дължиш интереса към този спорт и на успехите?
- Преди 7 години моят приятел и настоящ тренъор Христо Томов беше активен състезател по културизъм. От него разбрах колко упорити хора са културистите и пред нищо не се спират и тогава си казах: да, това искам да правя, и започнах да тренирам. Впоследствие това стана моя професия и промени моя живот напълно. Благодаря и на доктор Мирослав Александров от „Олимпия джим-Варна“, който поддържа интереса ми към този спорт с неговите безкрайни знания!
- Кои качества развива фитнесът под ръководството на опитния специаликст?
- Качествата, които развиваме са себеуважение, нещо, което е чуждо за много хора в наши дни; упоритост, безкрайна воля и най-важното качество е това да осъзнае, че ние не живеем, за да ядем.
- Има ли условия, които трябва да се сдпазват задължително – диета, режим, начин на живот и общуване?
- В професионалния спорт диетата става начин на живот, докато хората, които искат да изглеждат добре в ежедневието трябва да имат едно балансирано и здравословно хранене. Когато съм свободна, аз помагам на много хора с тренировките в залата за фитнес и ги насърчавам да се грижат за телата си и извън нея.
- Конкуренцията в национален мащаб –  как да я определим – жестока, нормална, малка...?
- Ние българите сме много упорити хора с голям хъс за победа. Конкуренцията е на много високо ниво. Както виждате, имаме световни, европейски и балкански шампиони от Българската федерация по културизъм и фитнес в различните категории, но аз искам да съм първата от моята категория, която ще прослави България и ще покаже красотата и упоритостта на българките.
С треньора
- Амбициите –  накъде, с кого, т.е. с чия подкрепа, до какви върхове?
- Тази година за мен беше много прогресивна и научих много за и от себе си. През новата 2014 година ще покажа много повече от себе си като амбициите ми са да покоря европейската, а защо не и световната сцена. Благодарна съм на господин Светлозар Бъчваров от Фирма „Стройпроект“, който ни подкрепя във всяко едно отношение.
- Как се предава опитът на другите в залата за фитнес?
- Повечето хора, които идват във фитнеса, са нетърпеливи и искат да направят чудеса със себе си за 1-2 месеца и идват с въпросите „ще стана ли за 2 месеца като теб?“. На което аз им обяснявам, че е нужно време и търпение да изваеш тялото си и как след като го направиш трябва да продължиш да се грижиш за него. Колкото по постоянни са хората, толкова повече опит ще придобият и ще видят как тялото им се променя с всеки изминал месец. Искам да кажа на всички хора – ПОСТОЯНСТВАЙТЕ!
- Родителите – отлични танцьори, дъщерята – великолепна фитнес състезателка – кои качества са наследени и кои развити?
- Както родителите ми, така и аз съм се занимавала с танци дълго време. Това ми помогна да съм така уверена, да се отпусна и да мога да се насладя на върховната тръпка на сцената.


Няма коментари:

Публикуване на коментар