четвъртък, 29 май 2014 г.

Момчил Неков - 15-ти в евролистата на БСП: отивам в Брюксел


Фокус: Господин Неков, нека да започнем така. Ще бъдете ли евродепутат?
Момчил Неков: Относно Вашия въпрос, нееоднозначно вече ЦИК окончателно потвърди, че такава е конституционната воля на българския избирател. Що се касае до моята позиция да бъда евродепутат, считам, че аз съм я показал още със съгласието си да бъда номиниран и издиган от основните партийни организации в БСП.
Фокус: Оказваха ли Ви натиск, за да се откажете?
Момчил Неков: Явно нашите балкански страсти искаме да ги прехвърлим и в Европарламента. Аз политиката не я разбирам по този начин, не съм обременен с този начин на мислене. Конкретно по въпроса. Появиха се такива слухове в интернет и по медиите, но ще Ви опровергая. Напротив получих единна и красноречива подкрепа от Софийската организация – всички народни представители, общински съветници и 24-те председатели на районните съвети на БСП в София. В такъв дух е и позицията на председателя на Младежкото обединение на БСП. А извън нашите структури, тъй като телефона ми беше изключен, получавах стотици съобщения във фейсбук на ден в моя подкрепа. Това са реалностите към днешна дата.
Но от ръководството на партията няколко пъти казваха, че не сте подготвен, че Европейския парламент не е училище, че трябва да се откажете, че изборът Ви е плод на техническа грешка.
Вижте, много пъти ще ме питат подобен въпрос. Още сега искам да заявява, че аз в чужди битки нямам намерение да участвам или да изпадам в подобни полемики. Искам да ви се представя с няколко думи, за да осветля картината около мен. Магистър съм по политология и Международни икономически отношения. В момента съм докторант в Софийски университет. Автор съм на 2 книги на политологична тематика. Младостта ми също не я смятам за порок, а напротив за необремененост и за желание за трупане на още целенасочен опит.
Фокус: Как оценявате тези 34 000 гласа подадени за Вас?
Момчил Неков: В живота неминуемо има късмет, но случайности няма. Обикалях цялата страна в продължение на 2 месеца, като първоначално си промотирах само книгата – „От първо лице“. Знаете ли колко мъдрост е закодирана във всеки един от нас, а когато имаш и очилата да видиш тази мъдрост под формата на енергия се получава един неописуем плащ от енергийни връзки. Имам желание, хъс за действия, които явно са оценени. Фокус: Срещнах се с десетки хиляди хора, получих подкрепата им. А относно другата страна на отговора, Вие наемате ли се да ми кажете, колко от тези гласове биха се дължали на грешка или на случайност и изобщо кой може да ми каже това? 
Момчил Неков: За първи път имам възможност да благодаря на всички тези български граждани и да им кажа, че техният глас ще бъде чут в Европа, защото това е основната ми грижа. 

Фокус: Като най-млад кандидат не Ви ли притеснява факта, че побеждавате не друг, а председателя на БСП и ПЕС?
Така формулиран въпросът за мен е доста подвеждащ, защото аз разбирам нашето участие в листата като отборна игра в името на една цел и кауза. Да Ви информирам, че още преди да започне кампанията, Сергей Станишев публично заяви, че след приключване й ще освободи мястото си в листата. В този смисъл преференциалния вот за когото и да е от нас не е насочен срещу него. Фокус: В кои сфери виждате Вашето участие?

Момчил Неков: От 2010 година работя в Комисия за защита на личните данни. В близките 2 години предстои голяма реформа на европейско равнище, касаеща пряко всички държави членки – изцяло нов законодателен пакет в сферата на личните данни, където съм експерт и мога да бъда много полезен. България трябва да развива природно и културно-историческите си дадености, характерни за нашия регион. И за да опредметя това говорене ще започна с обещанието да изградя паметник на хан Тервел в Брюксел. Ще работя за това европейските институции да са солидарни към устойчивото развитие на хилядолетната ни история. Нека да не забравяме, че тези процеси на събуждане на българската ни гордост ще се базират на пряка взаимообвръзка с подобряване на образователната система в страната. И най-вече аз съм посредник на волята на българския суверен и трябва да защитавам всеки българс ки интерес, който е разумен, защото по това ще бъда оценяван и защото като социалист аз принадлежа на хората, а не на институциите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар