В миналото
славният лек автомобил "Трабант" на бившата ГДР бе наричан у нас
"мечтата на сиромаха". Корабният механик от Тутракан Даниел Иванов
превърна своя 25-годишна антика в достоен кандидат за състезания от типа
"Бързи и яростни". С надпис "СИРОМАХ (R) - ЖИВ ДЯВОЛ" на
предното си стъкло той участва в състезанията на Българската федерация по
драг-райсинг.
"Аз съм
сред 64-те регистрирани състезатели аматьори и се пускам в гонките на най-ниския
клас "до 2 000 кубика". На отсечка от 402 м край Тутракан съм
завъртвал 7 800 оборота на 4-та скорост със скорост 185 км/час за по-малко от
14 сек", заявява с гордост 42-годишният възпитаник на Корабния техникум в
Бургас. Усъвършенствал е необикновения си малък и невзрачен автомобил с
двигател за 200 конски сили. Постигнатото е благодарение на вложени 7-8 000 лева в подобрения в колата. В
новия си вид тя може да конкурира даже "Ферари еко". От "оригинала"
е останал само скелетът - рамките на вратите и прозорците. Стъклата са сменени
с нечупливи. Фаровете също са подменени. Останалите аксесоари са от
"Фолксваген Голф" (двойка), вкл. преден и заден мостове, окачване,
спирачки и дискове. Кара с обикновени стрийт-гуми. Домашната си кола нарича
"смешна", защото е най-обикновено старо "Пежо 309 дизел".
"Хубава
кола е трабантът, макар и от мукава. Моят с тези подобрения отстрани изглежда
като мечка. Харесвам го, защото имам и друг девиз: "Обичам да печеля силна
игра със слаби карти". А бе, луда работа съм", обяснява състезателят
аматьор. Смята се за обикновен човек, за разлика от колегите си в драг-райсинга: кой син на
собственик на голям автосервиз, друг - баща му бивш автомобилен състезател.
"На юг от Велико Търново се развива драг-райсингът, като най-големите
центрове са в София, Пловдив и Варна", обяснява любителят на високите
скорости, постигани с обикновен на вид автомобил.
"В момента 22 коли караме под 14 сек, а
моето най-добро време е под №13 в класацията за клас до 2 000 куб м. Надявам се
да има състезания, за да подобряваме резултатите си", мечтае един млад
корабен механик, пренебрегнал морето, за да постига рекорди на сушата с мощен
мотор, монтиран на най-обикновен "Трабант". Според тутраканеца у нас
най-добрата писта е в Сливен, а и интересът там у хората бил най-голям.
Божурище, Дупница и Лесово са другите места, където се правят състезания от
този ранг.
Няма коментари:
Публикуване на коментар