четвъртък, 11 април 2019 г.

Песни емблеми в българската естрада на сцената в Силистра в концерта "Да пеем заедно"

Телевизионният водещ и певец Драгомир Драганов заяви пред микрофона на Общинско кабелно радио: „Обожавам старата класическа българска естрада“. Часове преди концерта поп певецът Йордан Марков, инициатор за концерта Да пеем заедно“ в Силистра на 11 април, води в студиото част от екипа, с който работи. 

Една възможност за Драго Чая, както го наричат като спомен от едноименното предаване, водено от него преди години по БНТ, влизайки в апаратната буквално да се захласне по плочи, съхранявани от години от музикалния редактор ди-джей Краси Иванов. Дори прави снимки и ги праща на дует Ритон, за да изрази възхитата си от своеобразната находка.

Повод за съждението: „Днес няма стойностни български песни, защото на мода са еднодневките, но златната класика си остава и затова съм изключително горд, че съм част от турнето „Да пеем заедно“,  защото хората наистина пеят заедно с нас (турнето започна в Плевен, концертът вече е факт в Русе, а наред е Силистра). Това са „златните“ вечните български песни. 

Драганов: Не зная доколко публиката в Силистра има спомени от моите певчески изяви - години наред с гранд дамата на българската популярна култура Лили Иванова и от самостоятелните ми опити да пея. Имам издадени три албума с песни, но те останаха в страни от медийното внимание, защото аз не възприемам себе си като певец, а като човек, който иска хората да се чувстват добре и прави това с думи, с песен, с открито сърце и добронамереност. Надявам се да срещна много нови приятели в Силистра. Не е тайна, българина обожава срещите си с културата, но много трудно отделя от средствата си, за да нахрани душата си. Затова ние сме безкрайно благодарни на хората, които протягат ръка на нашите концерти, закупувайки от името на своята фирма билети за своите служители.



Драго не пропуска да спомене и за ТВ-ерата „Чай“: „Това беше различно предаване в друго време и може би за това толкова дълги години продължава да живее в спомените на аудиторията, независимо че не съществува вече от дълго време. За хората от средното поколение това си остава едно незабравимо предаване и това е моята гордост. Хубавото и новото за времето си беше, че в огромен процент имаше възможност за импровизация. Естествено, беше ясна конструкцията на предаването и какви ще бъдат темите и гостите  с които ще говорим , но всичко останало беше импровизация“.

Тесен се оказа салонът на Драматичен театър Силистра, за побере желаещите да видят и чуят концерта на родения в крайдунавския град поп певец Йордан Марков. В него като част от турне Да пеем заедно, започнало в Плевен, ще бъдат чути част от новите песни на певеца в току що излезлия албум Силата на любовта".

Ще бъдат изпети и едни от най-мелодичните и емблематични песни на всички времена, заедно с известния телевизионен водещ и певец Драго ДРАГАНОВ, композитора Стефан ДИОМОВ и създадената от него група 5-те СЕЗОНА. Всичко това ще бъде допълнено с брилянтната хореография на момичетата от Студио за танци „Дежа вю“ и голямо аудио-визуално шоу с видео стени от B Sound Ltd.


За концерта от репортаж по БНТ 1 преди концерта в Русе в Канев център: 

Диомов: "За мен всяко турне е едно прекрасно приключение. Радвам се на пълния салон в Плевен. Това е прекрасна оценка за написаните от нас песни през годината. Ние пеем само български песни, преминали през изпита на времето. Няма нищо по-хубаво от това да чуеш как публиката пее твоите песни,у защото ги помни като текстове. Някои от тях зрителите пеят по-силно от нас. Благодарен съм на Данчо Марков и на другия организатор на турнето Драгомир Драганов (бел. - изпълняващ популярни песни в нови аранжименти), с когото съм приятел от дълги години, защото турнето е нещо необикновено, защото няма нищо по-хубаво да пеем заедно".

Йордан Марков: Роден съм в Силистра. Посещавал съм певчески школи в родния си град: първо започнах в детска вокална група „Карнавал“ при г-жа Румяна Вълчанова. След това бях в школата на г-н Тома Данчев - свирих в една рок-група на барабани. Продължих своето висше образование в Националната музикална академия „Проф.Панчо Владигеров“ в класа на проф. д-р Стефка Оникян. През 2012 г., когато трябваше да направя избор къде да продължа своето висше образование, имах поканата да го продължа в Московската държавна консерватория, тъй като бях спечелил една награда от един фестивал в Русия. Приеха ме четвърти по успех в консерваторията и преди няколко години завърших своята магистърска степен.

...Винаги съм казвал, че съм от щастливите хора, защото в годините на моето развитие имах възможността да се докосна и да работя, да спечеля уважението на едни от най-големите професионалисти в този музикален стил. Хора, като Тончо Русев, Евтим Евтимов, Ваньо Вълчев, Стефан Димитров, Богдана Карадочева, Пламен Велинов, Светослав Лобошки, Мариета Ангелова, Валентин Пензов и още много други, с които направихме доста песни, които затворихме в моя първи музикален албум „Живот на кръстопът“, включващ 16 песни. 

През годините продължихме да правим нови песни, които влязоха във втория ми албум с 12 песни - казва се „Силата на любовта“ и включва същите автори. За трета поредна година пътуваме на турне, като първата година аз бях сам с балет. Миналата година бе турнето „Любов и приятелство“, в което участвахме с „Тоника домини“ - Красимир и Вили Гюлмезови, Ева Найденова. Сега пътуваме с голямо аудио визуално шоу и с много техника (участват общо 30 човека. 6-7 души само строят сцената, отделно пътуваме с шест момичета в балета, има и поддържащ персонал).

Няма коментари:

Публикуване на коментар