понеделник, 6 ноември 2017 г.

Възпитаник на силистренско училище с I-ва награда за симфонично произведение


От профила на Марек Дяков във Фейсбук: "Благодаря Ви, че уважихте поканите на всички автори, както и на великолепното изпълнение на хор "Ваня Монева" и Софийска филхармония под диригентството на прекрасния маестро Станислав Ушев, благодарение на които моето произведение "Три симфонични картини в български стил" по "Овчарска песен" на Пейо Яворов и посветено на хор "Ваня Монева" бе удостоено с ПЪРВА НАГРАДА в конкурса "Симфонично произведение в 7/8"! Признателен съм Ви за доверието и, че станахте съпричастни на това музикално събитие! Поздравявам и останалите автори - Георги Андреев, Георги Костов, Димитър Христов и Костадин Генчев, които имаха великолепни произведения!" 

През последните години работи с различни формации, сред които Народен хор при ансамбъл "Гоце Делчев" гр. София, на който е ръководител и през м. юни т.г. на конкурса в Балчик - "Черноморски звуци", спечели "Специална награда", както и с Ансамбъл "Българани" София, на който главен художествен ръководител е също силистренец - Владимир Недев. И двамата си партнирАт и с народната певица Ивелина Димова - родом от Силистра, солистка в АНТП "Филип Кутев" и в Квартет "ЮДИТ".

В сайта си www.marekdyakov.com композиторът, учил в СУ "Н. Вапцаров" Силистра, носител на близо 20 награди, казва за себе си: Роден съм в град Дупница, но израснах в град Силистра. Още от дете получих свободата да изразявам себе си и аз избрах това да стане чрез средствата на музиката. Голямата ми любов към българския фолклор и акордеона се запали още в детството. Започнах първо като танцьор в ансамбъл „Добруджа“ (при община Силистра), а след това се развих и като акордеонист, безкрайно увлечен в тази страст. Пътят ми ме отведе в най-дълбоките и съкровени полета на изкуството.


Няма коментари:

Публикуване на коментар