|
Най-популярната снимка на плаващия ресторант в Силистра |
В началото нап 90-те години в
акваторията на река Дунав при Силистра на пристан бе пътнически кораб, носил различни
имена в отделните епохи. Тогава, когато в града нямаше много хотели, мнозина
срещу 10 лева ползваха каютите, за да пренощуват в областния център. Така в
продължение на известно ввреме ко
|
От някогашния сайт ан Тур Истър" - мот. кораб Браво: в събота и неделя - до о. Чайка - за плаж. Долу: корабът на "Поларис 8"
|
рабът бе едновременно хотел на вода и
атракция. Чрез него силистренцип си припомниха и за т.нар. плаващ ресторант от
60-те и 70-те години на миналия век. Едва по-късно станаха актуални трите
кораба за празходка по реката (за съжаление в момента няма нито един, освен
соларния катамаран), а преди
това бяха на разположение на силистренци и на гостите на града трите „възможности”
за избор: корабите М/к „Браво”, „Поларис” и „Еко”. Има още един корабен момент в Силистра, и понякога той вози хора до близките острови, поне го правеше в миналото във връзка с проявата "Плуване към с
|
Снимката е архив на Версинаж от 2013 г. |
помена". В Силистра имаше и плаващ басейн, отново в далечно минало време, но това е друга болна тема.
И още една хубава идея от преди
повече от десет години пропадна – за водни таксита между Силистра и Кълъраш по
река Дунави канала за връзка с него от румънска страна. По различни причини, вкл.
бюрократични и международни, не я реализираха известни бизнесмени, пожелали да
инвестират в този нов момент за общуване между двата побратимени града,
респективно между България и Румъния.
|
Снимка: Снимка на кораба „Тутракан“ от архива на АППД |
Припомням всичко това по повод
интересен материал на кореспонтката на в. Монитор в град Русе – Жанета Йорданова.
От него разбираме:
„Изпълнителният директор на Агенция за проучване и поддържане на
река Дунав (АППД) инж. Павлин Цонев изследва историята на кораба „Тутракан“,
служил вярно във флота почти един век. В продължение на две-три години, когато
има свободно време, речният шеф проучва архиви и вече е подредил пъзела на
дългия живот на плавателния съд. Малко кораби като „Тутракан“ са претърпели
толкова превъплъщения през вековното си съществуване.
Тръгнал
по Дунава първоначално като търговски кораб, през Втората световна война е
мобилизиран и служи като минен заградител в Черно море. След края на бойните
действия отново се връща на реката да носи товари, а после става учебен кораб,
на който са се обучавали десетки наши капитани. Последната си мисия изпълнява
като част от флота на АППД. „Тутракан“ е първият български пътнически кораб,
акостирал на немско пристанище – в случая Регенсбург, и първият наш плавателен
съд, преминал през канала Черна вода – Констанца, който свързва Дунав с Черно
море.
С всяка изминала година е било все по-трудно
да се поддържа старикът „Тутракан“ и през 2008 г. той е отписан от речния
регистър. Следващата година е бракуван, а през 2010 г. е предаден за скрап.
Така безславно след дълга служба завършва своя живот корабът „Тутракан“. (Целият материал е на сайта www.monitor.bg).
Няма коментари:
Публикуване на коментар