„Време е!“ за…„мана
мана“
Предизборната
кампания в „Местни избори 2015“ тепърва ще навлиза в развитието си, за да
достигне своя апогей някъде преди Димитровден, когато настъпва денят на
хиксовете, галачките, кръстчетата и други характерни отметки върху бюлетините..
Както винаги, тя започна с естествения подготвителен момент, наречен в шоу
бизнеса „Време е да се гримираме, време е да се костюмираме...“.
Слава
богу, за добро или за лошо, социалните мрежи дават възможност на всеки да се
покаже с вида на изгледа си. Къде в индивидуален план, кога като част от „Отбора
на квартала“, както артистично се обяви партия, участваща в изборите. Е, на някои
им личи, че са надянали абитуриентските си костюми, отлежавали с десетилетия в
гардеробите в компанията на молците. Че и на вратовръзки се овесиха, за да си
направят фейса по-интелигентен. Макар че кому е нужно да се правиш на нещо, каквото
не си в обикновения си извън политически живот?
Дамите
пък като направиха и те едни прически, все едно отиват на бал. То не са
деколтета и бижута, обеци и др. аксесоари – вероятно купени от есенния т.нар. панаир, провеждан за
Кръстовден. Случва се някои, подобно на мъжете, да
поизвадят от нафталина една или друга стара по-консервативна на първо гледане дрешка
– малко поомачкана, но какво толкова – за едно „Щрак!“ става. Дали обаче човек
може да скрие зад дреха палав поглед, сторен грях, съмнителна компетентност и
сърцераздирателна посредственост?
Някога
гледахме в куклено телевизионно шоу главните му
герои Жабокът Кърмит, Мис Пиги, Мечокът Фози…., барабаниста Животното, старците
в ложата и други палячовци, които казваха истината за нещата от живота в стила
на 70-80-те години, когато рокендролът още беше относително млад, а диското
вилнееше по дансингите на току появилите се дискотеки.
Уикипедия услужливо ни напомня, че то бе известно със своя
брутален, шутовски и понякога абсурден хумор. Във всяка серия участваше и по
една известна личност. След като шоуто става популярно, много знаменитости
изявяваха желание да бъдат негови "скъпи" гости. Към края на съществуването си (1981 г.) повече от сто „звезди“ се
появяват с куклите, за да станат част от един карнавал на шеговитите пародии.
В една предизборна кампания есенция на есенциите и крайъгълен камък са слоганът, плакатът с портрети на мъже в тържествено облекло и на жени с...тоалети, посланията и разбира се, проведените събития, на които някога им казваха мероприятия (планирани действия, целящи осъществяването на...нещо).
Защото ясно е: по дрехите посрещат, по ума изпращат; думите отлитат - написаното остава и т.н.
Дотук в община Силистра в канавата на "Местни избори 2015" вписваме няколко девиза, които навързани в изречение звучат така: "С "Видими резултати" (ГЕРБ) за "По-успешно развитие на Силистра" (БСП) с..."Отбора на квартала" ("Движение 21") търсим..."По-добрият кмет" (АБВ)."
А накъде и без словесни попадения като: "Нищо не започва с един мандат и нищо не завършва с неговия край" и "Да не кажем и този път - сгрешихме, както преди...".
Няма коментари:
Публикуване на коментар