
В периода 23 февруари – 23 март 2015 Програма Достъп до Информация (ПДИ) прегледа и оцени 544 страници на 544 административни структури на изпълнителната власт на централно, териториално и местно ниво, публично правни субекти, задължени да предоставят информация и независими органи на власт.
В рамките на проучването бяха подадени 543 електронни заявления с искане за предоставяне по електронен път на копие от заповедта за определяне на служител, който пряко отговаря за предоставянето на обществена информация по Закона за достъп до обществена информация, както и длъжностната характеристика на съответния служител.
Целта на проучването, което ПДИ провежда от 2006 насам, е да оцени как органите на власт изпълняват задълженията си по Закона за достъп до обществена информация и други нормативни актове за публикуване на информация в Интернет, и как отговарят на заявления за достъп по електронен път.
Фокус на проучването за 2015 отново е финансовата, бюджетната прозрачност и интегритета. За целта индикаторите в специалната секция на проучването бяха актуализирани в съответствие с новите задължения за публикуване на информация по Закона за обществените поръчки.
Нивото на прозрачност тази година бе оценявано с точки по 72 (81 за общините) индикатора, като възможният максимум е 81,4 (88,4 за общините).
Проучването на ПДИ се осъществява в рамките на проекта „Граждански център в подкрепа на прозрачността в обществения живот”, финансиран от Фондация “Америка за България”.
|
Няма коментари:
Публикуване на коментар