Няма установени случаи на
надписани сметки или неточни електромери при проверките в рамките на кампанията
„ЕНЕРГО прозрачност”. Кампанията беше
инициирана от ЕНЕРГО-ПРО за проверка на по- високи сметки за електроенергия от
обичайните за периода. В
началото на месец февруари ЕНЕРГО-ПРО стартира собствена инициатива „ЕНЕРГО
прозрачност” за проверка на сметки за електроенергия на клиенти с консумация,
отклоняваща се от обичайната за този период. В тази кампания бяха включени клиенти
по два признака: · 4 500
клиенти с подадено възражение срещу висока януарска сметка; · 500
клиенти, чиято консумация за месец януари, след направен анализ, показа
драстично отклонение от обичайното им потребление за същия период през последните
3 години.
Проверките
в рамките на кампанията включиха проверка на показанията и захранващата схема
на електромера. В случай на необходимост, електромерите на клиентите се проверяваха
и с еталонен уред, който установява точността на измерване на електромера. Проверките,
инициирани от ЕНЕРГО-ПРО в рамките на кампанията, се извършиха абсолютно безплатно в присъствието
на клиента или на негов представител. По
покана на компанията, на част от проверките присъстваха и представители на
медиите с цел да се съблюдава по-голяма прозрачност и коректност на
резултатите.
До
момента, в рамките на „ЕНЕРГО прозрачност”, са обработени 3650 жалби от клиенти за високи сметки за
електроенергия и 500 клиента с нетипично
отклонение в консумацията на електроенергия. На всички клиенти по проекта са
извършени проверки на показанията и захранващата схема на електромера. В допълнение
на 438 клиенти специалисти на компанията са извършили проверки и на
електромерите с еталонен уред. В резултат на извършените до момента проверки с
еталон в рамките на кампанията не е открит нито един електромер извън класа си
на точност. Други 258 клиенти, избрани от компанията за проверка с еталон, са
отказали с мотива, че са наясно с причината за високата си сметка, а именно реално
по-голямото им потребление в този период.
От
началото на годината в центровете за обслужване на клиенти са извършени 10 308 консултации
във връзка с високи сметки за електроенергия. Още 13 792 клиенти са били
консултирани по телефона, а над 4 000 клиенти са получили отговор от компанията
по имейл. Подадените искания за разсрочено плащане са приблизително 4 400 като само
74 от тях са получили отказ, поради липса на документи.
ЕНЕРГО-ПРО продължава политиката си на
прозрачност и открит диалог по всички въпроси, които вълнуват клиентите. Компанията
разработва допълнителни инициативи в
рамките на „ЕНЕРГО-прозрачност” за
предоставяне на повече информация на клиентите и обществото във връзка с
цялостната дейност на дружеството и с теми, които пряко касаят обслужването на
клиентите. Предстои информацията да бъде разпространена в центровете за
обслужване на клиенти, на интернет страницата на компанията: www.energo-pro.bg и до всеки клиент, който ползва услугите на
денонощния телефон 070016161 или имейла: service@energo-pro.bg.
Няма коментари:
Публикуване на коментар