* Силистра e сред авторите на този проект
В град Марсилия, Франция, бе втората поредна тристранна
среща на седем партньори от Франция, Люксембург, Австрия и България, съобщиха
от СНЦ „Жени от дунавския регион” – Силистра, които са сред участниците в нея.
Останалите са: от Франция – „Учене през целия живот”,
„Училище на втория шанс” и „Образователнаструктура за професионална
квалификация”, съответно от Реймс, Марсилия и Клермонферан; „Евро Кордиал” и Организация
„Местна подкрепа за младежта” от Люксембург; „Институт за професионално
обучение” от Виена (Австрия). Във всички европейски страни се полагат усилия за
подобряване на професионалното ориентиране и интегриране в самите образователните
системи и институции за професионална квалификация. Но учителите и обучителите
не винаги разполагат с подходящи инструменти за ориентиране. Освен това
писменият код и езиковите бариери често са непреодолими за ниско грамотни и неграмотни
емигранти, например. Основната цел на този проект е да се създаде един
педагогически инструмент за професионално ориентиране, който да бъде удобен,
лесен за използване в различни ситуации и с материал, който може да бъде различен
в зависимост от конкретните нужди. Той трябва да е адаптиран за различни
категории млади хора, включително и такива, които са функционално неграмотни или
които изпитват трудности да се справят с писмен код, или имат проблеми с разбирането на езика. Инструментът
ще може да бъде използван от учители и преподаватели, участващи в усилията за
професионално ориентиране на институцията, в която работят – колежи, професионални училища, центрове за
обучение, консултативни центрове. Формата му ще го прави достъпен за свободно
изтегляне от интернет.
Инструментът ще се състои от набор от 96 фотографии,
представящи занаяти, дейности и евентуални конкретни интереси на младите хора.
От друга страна, база данни, свързана с всяка снимка ще дава компютъризиран
анализ на резултатите, което ще позволи показването на избраните и/или отхвърлени области от съответния
младеж. Снимките ще бъдат групирани в осем групи от по 12 бр. При всяка серия младежът
е поканен да подреди 12-те снимки в съответствие със своите предпочитания.
Резултатите ще бъдат предоставени в
персонализиран фиш, който ще включва: снимките,
които показват, избраните и отхвърлените области степен на познаване на тези
професии; връзка с други подобни професии, които съответстват на тези интереси;
насоки как да се продължи работата с този
младеж. Изключително важно е, че този инструмент ще може лесно да се използва в
много различни ситуации: работа с компютър, видеопроектор, само на хартия, в
групи или индивидуално. Инструментът ще може да се използва във всяка ситуация,
независимо от оборудването и материалито, с които се разполага.
Няма коментари:
Публикуване на коментар