Ако сте доловили миризма на кебапчета, дочувате концерт в градската градина с песните на Веселин Маринов, Николина Чакърдъкова и Есил Дюран и срещнете политик, свободно разхождащ се из китното ви градче да раздава автографи, то значи идват избори.
Така работи предизборната кампания на партиите в България. Скара, чалга и доза съчувствие. Любимите неща на българите. Така се купува любовта на народа. Пардон, гласовете. Легално. Този септември е специален. Като всеки друг месец преди избори. Другарите политици изведнъж решиха, че искат да се доближат до народа, слязоха от скъпите си коли, обуха гумените ботуши, облякоха ежедневните дрехи (тениски с лика на Ботев и Левски) и подеха своите предизборни кампании. Нагазиха в калта, както се казва. Тази, която иначе сами оставиха след себе си...
Септември е специален и защото ще се повтори пак след четири години. Та, сега ви е момента да ударите политиците по болното им място - властта и да ги изнудите за нещо повече от две кебапчета и поздрав с песен. И още нещо. Този септември е специален, точно толкова, колкото специални са и предизборните кампании на борещите се за места в Народното събрание. А те са ... многопластови, иновативни, скъпи и изключително безумни, защото ... е време за избори и е време за мерене на... сили.
Като начало всяка кампания започва с реклама. Добрата реклама, казват, е основа за успех на изборите. Пък и все за нещо трябва да се усвоят държавните пари. Така от ГЕРБ заложиха основно на рекламните материали с лика на Бойко Борисов. Картички с намигащия експремиер като онези китайки 3D-та от 90-те и щамповани тениски се раздават на избирателите на ГЕРБ. Комлименти от лидера. От ГЕРБ продължиха и с добрия PR ход да пратят кандидат-депутатите по бедстващите райони. После Бойко Борисов помогна да се засадят дръвчета, лично дарени от него и партията. Откриха няколко десетки площадки, храмове и какво ли не още. Борисов е ходещ PR сам по себе си, така че той самият обиколи доста градове и села в България, за да стегне електората.
БСП не си поплюват и изтипосаха върху голям микробус лика на Мая Манолова ... ‘"Достоен живот‘‘ пише до главата на русата фурия от БСП . Разбира се, тенденциозно рекламната кампания на Столетницата далеч не свършва дотук. Отворете някой клип в youtube, по възможност на фолк изпълнител, и ще видите как вместо да запее Джена, червен кандидат-депутат агитира да го подкрепите в 25-и МИР в София. Корнелия Нинова пък случайно срещнала рокери, докато пътувала из страната и реши да сподели колко добре й стои карането на мотор в страницата си във Фейсбук. Не пропусна и да се похвали със снимка до реколтата картофи 2014... Освен всичко останало Мая Манолова проигра и шах в името на партията. Михаил Миков се разходи из пазара в Туракан, защото, както се досещате, живо го вълнува реколтата на лука и доматите там.
От Движение 21 пък заложиха на лицето на Татяна Дончева в ТВ рекламата си, обявяйки я като единствения мъж в политиката. Уж дама, пък мъж ...нооо като се сетя, че същата подкара двуетажен автобус из Варна, може би рекламата й подхожда. После взе участие в Българския фестивал на сливата в Троян...прессъобщението към тази новина гласи как госпожата е разгледала и опитала всичките деликатеси в града ...
ББЦ. Ех, Бареков, той сякаш си е купил цялото ефирно време. Все него гледам по телевизията. И всеки ден с нов платен репортаж от нови села и паланки. Прави впечатление, че ББЦ залагат на концепцията, че лидерът им ще се бори срещу ГЕРБ и ДПС /забележете!/... За фон на платените ТВ форми се ползват статисти от стари женици, които обявяват новия политик за чудо и с треперещ глас призовават зрителя да гласува за него. Рекламната кампания на ББЦ далеч не свършва с ефирното време. Бареков е разплепен на два огромни трансперанти в Централната автогара в София. Негови билдордове може да видите и из цяла България. Новият политик слезе и в мините, тъй като внезапно стана загрижен за работницие там. В името на успеха се включи дори в състезание по дрифтинг, после пък пуска бели птици в името на ... свободата, разбира се. Стайлингът му също прави впечатление. На предизборните си участия той редува фланелки (като тези с Че Гевара) с ликовете на Левски, Ботев и... на самия себе си.
И това не е всичко! Снимки на лидера на ББЦ как целува иконите в Троянския манастир се появиха в публичното пространство. Бил от дарителите на манастира. Вярващ човек ... дано се изповядва често. А може ни на него трябва да му се изповядват, защото и снимката на дядо Добри, който му целува ръка също беше употребена като част от ББЦ кампанията.
На ДПС рекламата им е много забавна... Как да ви кажа, призовават нещо за свобода,...което само по себе си граничи с абурда. Иначе и от ДПС не подминаха обиколата из страната. Джейхан Ибрямов отиде в една от мелниците в Троян, изпитваща затруднения с набавянето на оборотни средства. Видите ли, човекът се е загрижил за зърното в България... Комплимент за избирателите на ДПС е и рахат локумът, който раздават на избирателите. Прилежно загърнат в опаковка с лозунга на партията за парламентарните избори 2014.
Персоналните любимци са АТАКА.Освен че Волен Сидеров се редува с Бареков по брой билбордове из градските улиците, от партията заложиха и на реклама. Да де, всичко точно, ама някак си не върви рекламата на ПП АТАКА да се излъчва в прайм тайм-а на телевизия Планета. Нещата звучат горе-долу така – ‘‘Скъпи зрители, не пропускайте новата компилация ХИТ бикини 2014 с хитовете на Анелия, Азис, Преслава и сие .‘‘ Последвано от: ‘‘АТАКА – С нами Бог, гласувайте за нас!‘‘. Иначе Волен също поде обиколката сред избирателите си,...така щото се озова на язовир ‘‘Копринка‘‘, ... където сигурно често ходи да отмаря.
Това накратко, съвсем накратко разказано е предизборната кампания на родните партии. Защо е нужно политиците ни да се правят на маймуни месец преди изборите, да се включват в безумни фестивали и срещи, и да се опитват да демонстрират фалшивата си близост с избирателите? Фалшивите им усмивки обаче не могат да бъдат скрити, когато прегръщат неугледните хора из селата - техните избиратели. Не ви харесвам, господа политици. Не сте добри хора. Щото не сте истински.
Остава по-малко от седмица до "Избори 2014г." Седмицата, в която всички партии ще закриват мащабно кампаниите си. Ще има песни, танци, скара и локум ... Политиците ще правят гръмки обещания и ще демонстрират фалшива загриженост. После, когато всичко свърши, ще се качат обратно в лимузините си, ще измият калта от обувките си и ще си вземат горещ душ, за да се отърсят от спомена за допира до народа, с който допреди малко са се прегръщали.
Така е преди избори... И не забравяйте да гласувате.
Назаем от http://www.lentata.com/
Няма коментари:
Публикуване на коментар