събота, 15 март 2014 г.

Авиобазата край Кайнарджа бе домакин на първия по рода си авиосъбор в Силистренско

      paragraf44.com/. Авиобазата край село Кайнарджа  на фирма “Ребус”-Стоян Георгиев днес бе домакин на първия по рода си в Силистренско авиосъбор. Той бе посветен  на 65-годишнината от създаването на селскостопанската авиация в България. Пилоти  и делтапланеристи  от Силистра, Добрич, Варна, Казанлък и съседна Румъния се включиха в атрактивното шоу с майсторски излитания, пилотаж и кацане на леки летателни машини и самолети от различен клас.
   Домакинът - фирма “Ребус”, участва с няколко модела малки самолети “ЧЕСНА” , както и с демонстрация на авиотретиране на земеделски площи със самолет ”LZ”, използван в селскостопанската авиация. Според   собственика на „Ребус” и председател на Асоциацията на собствениците на самолети с максимално летателно тегло до 5 700 килограма Стоян Георгиев през последните години се правят внушения за ограничаване на работата на селскостопанската авиация. Тя обаче има предимства, сред които са високата производителност,  недопускане унищожаването на посеви,  удобна е при пресечени местности и неблагоприятни климатични условия .
       Едни от най-новите  си и сертифицирани в Германия мотопарапланер и паратрайк представи  утвърдената със своето качество фирма за производство на малки летателни уреди – “Авиодизайн” от  гр. Казанлък. Управителят на фирмата авиоконструкторът Христо Иванов откри шоуто с майсторско излитане и облитане на своя мотоделтапланер, извършвайки няколко полета на височина между 200 и 300 метра. Участници и зрители премериха адренлин, като пилоти и пътници в атрактивните полети  със самолет или мотоделтапланер.
     Според Стоян Георгиев, въпреки че авиоспортът   е по-скоро хоби и по-сериозно занимание на заможни българи, подобни събори, които се организират в страната, са мястото, където всички любители на въздухоплаването и адреналина могат да изживеят невероятното усещане от полета. Георгиев съобщи също, че се надява  съвсем скоро фирмата му да възстанови  лиценза си за провеждане на  курсовете за обучение на пилоти  на малки  самолети. Един курс е 50 летателни часа и теория, а стойността му е 15 хил. лв. Между 15 и 20 хил евро пък е цената на един добър модел мотоделтапланер, като най-добрите модели и класове достигат и до над 50-60 хил. евро, уточни авиоконструкторът Христо Иванов.   



Няма коментари:

Публикуване на коментар