ЕНЕРГО-ПРО обяснява „Къде
отиват Вашите пари за ток?” в информационен флайер. Той съдържа подробна
информация за разплащанията, които компанията извършва след плащането на
сметките за електроенергия от клиентите. Информацията показва „пътя”, който
изминават парите на битовите клиенти на ЕНЕРГО-ПРО, след като заплатят сметките
си за електроенергия.
Инициативата е поредната
стъпка в кампанията „ЕНЕРГО-прозрачност”, която цели да запознае клиентите с
основни теми, свързани с дейността на компанията. Кампанията включва поредица
от информационни материали по теми, свързани с обслужването на клиентите–
формиране на сметките за електроенергия, съвети как да направят потреблението
си по-ефективно, как да постъпват в различни ситуации - например ако забележат
неизправност на електромера или тарифния превключвател и други.
„Нашето желание е начинът,
по който се определят цените на електрическата енергията, да бъде прозрачен и
разбран от обществото”, заяви Стефан Абаджиев, член на Управителния съвет на
ЕНЕРГО-ПРО. „В обществото битува погрешното впечатление, че парите от сметките
за електроенергия остават в електроразпределителните дружества. Истината е, че
намирайки се в края на веригата производство – пренос - разпределение и
снабдяване с електроенергия, електроразпределителните дружества са „касите” на
цялата електроенергийна система в страната. С тази инициатива искаме да обясним
на нашите клиенти, че 92% от техните пари само „преминават” през нашата
компания и се превеждат на другите участници в енергийната система”, добави г-н
Абаджиев.
Във флаера се разглежда
конкретен пример – от сметка в размер на 100 лева, заплатена на касите на
компанията, в ЕНЕРГО-ПРО остават само 7,63 лева. С тези средства компанията
трябва да изгражда и поддържа мрежите средно и ниско напрежение, да организира
аварийни екипи, да поддържа центрове за обслужване на клиенти и денонощен телефонен
център, и като цяло да извършва дейността си по разпределение и снабдяване с
електроенергия. Останалите 92,37 лева се превеждат на други енергийни
предприятия и държавата.
Друг съществен факт е, че
при цените на електроенергията, определени от Държавната комисия за енергийно и
водно регулиране (ДКЕВР), при всяка внесена сума от битови клиенти
(домакинствата) в размер на 100 лева, ЕНЕРГО-ПРО Продажби заплаща 105,34 лева
на останалите енергийни предприятия назад по веригата и на държавата. По този
начин компанията е задължена от ДКЕВР да губи 5,34 лева на всеки 100 лева от
тока, продаден на домакинствата и да покрива тези загуби от по-високата цена за
стопанските клиенти. Така битовите клиенти се субсидират за сметка на бизнеса.
Флайерът „Къде отиват Вашите
парите за ток?” ще бъде наличен в центровете за обслужване на клиенти, в
партньорските офиси на Изипей и на интернет страницата на компанията. Информацията ще бъде изпратена и персонално
на битовите клиенти, които са посочили електронен адрес за връзка.
Няма коментари:
Публикуване на коментар