неделя, 16 септември 2012 г.

"24 часа": На "мъртва зона" реното се врязало в самосвала

"Мъртва зона" се нарича отсечката преди разклона за с. Гарван, където в петък петима загинаха при тежка катастрофа.Заради това младият шофьор е загубил видимост и реното се е врязало с висока скорост под каросерията на самосвала, обясни вероятната причина за инцидента Теодор Желев, окръжен прокурор на Силистра.
Самосвалът е бил празен и 52-годишният му водач Димитър Василев тъкмо е завивал вляво, за да натовари жито от близката нива. Товарният автомобил е на местен земеделски производител. Василев се е отървал с разрез на лицето и с травми по гърдите, получени от удара във волана. Получил е медицинска помощ и си е тръгнал, не е приеман в болницата.
Зад волана на реното е бил скорошният абитуриент Ерхан Фикрет. Заедно с него смъртта си са намерили дядо му и баба му, Фикрет и Фатме Яшар, на 64 и 58 г., както и 60-годишната му стринка Сехер Изет и 40-годишната му братовчедка Мергюл Вежди. Родителите на момчето живеят и работят в Белгия и вчера пътуваха за България, без да знаят за смъртта на близките си.
"Звънят ни, но ние изключваме телефона и не им казваме, не мога да си представя как ще се почувстват, като разберат за трагедията", каза с мъка Гюрсел Юсеинов, който е роднина на семейството. Той и още четирима души са пътували в друга кола зад тази на Ерхан. Били са на годеж на роднини в град Сливо поле, Русенско, откъдето се връщали и не си спомня да са бързали.
В покъртителния си разказ той с треперещ глас си припомни още: "Почерпката за годежа беше по обяд, но без алкохол, след което към 14 ч тръгнахме към Силистра. За последно зърнах колата на Ерхан пред нас 1-2 километра преди катастрофата, но нея не видях кога е станала. Не знам как се е получило точно, защото преминахме след него, но нищо не видяхме. Едва като се прибрахме вкъщи, стана ясно, че не се връщат и избързахме до "Бърза помощ", за да научим страшната новина".
Според него той и братовчед му са се движели с не повече от 100-110 км в час. За момчето твърди, че е бил добър, макар и млад, шофьор. Книжка взел през последната си година в Икономическата гимназия в Силистра, където завършил за готвач. Пътувал е неведнъж до Варна и Добрич, докъдето пътят е по-лош от този за Русе.
"В същия район на територията на РПУ-Тутракан е имало и друг път катастрофи, макар и в по-голяма близост до завоя за разклона за с. Гарван, особено през зимата, но тази е първата с толкова много жертви наведнъж", припомнят местни жители. Пътят от Силистра до Русе е ремонтиран преди една година и е в отлично състояние.
"Възможно е да са били два автомобилите пред реното и при изпреварването младежът да е успял да размине само единия от тях, без да види по-предната кола, и така в ускорението да е попаднал под каросерията на самосвала", описват евентуалната ситуация полицаи, присъствали на огледа. Говори се също, че спирачният път е бил поне 35 м, при това на една гума, следите от която стояха на пътното платно часове след произшествието.
"До преди две години колата на семейството на Ерхан бе ползвана като такси от баща му, преди да замине на работа в Белгия. После той я остави на сина си, нов и здрав автомобил беше", разказа през сълзи 68-годишният съсед Марин. Той също е потресен от нещастието и се чуди как комшиите му ще го преживеят. От 10 г. двамата възрастни и внукът им живеят в добре уредена двуетажна къща, почернена от една от най- зловещите катастрофи в Силистренския край през последните години.
"Телата на мъртвите бяха докарани с деформирани крайници и в много тежко състояние, на практика не са имали шанс да оживеят, тъй като вътрешните им травми бяха несъвместими с живота", заяви след аутопсиите патологът д-р Теодор Иванов. Експертизи тепърва ще възпроизвеждат ситуацията в образуваното дело.
"Предстоят експертизи и възстановки на ситуацията и не се ангажирам да кажа какъв е бил другият автомобил пред реното", заяви наблюдаващият прокурор Свилен Тодоров. По неофициална информация изпревареният автомобил е бил също камион, но по-малък по размери от 8-тонния самосвал. При така създададената ситуация било възможно водачът на самосвала да не забелязва реното, правейки завой към нивата. В същото време шофьорът на леката кола, предприемайки изпреварването, можело да не вижда, че пред него освен малкия камион има и голям, поради което с висока скорост се блъска под каросерията му.

Няма коментари:

Публикуване на коментар